Főmenü

Főoldal Fórum Szabályzat Chat

Világleírás

Leeras Világa Delron Fajok Kasztok Mágia Hitvilág Bestiárium és herbária Térképek Legendás Leerasiak

Súgó / Segítség

Kezdő Kalandoroknak Kreatív Kalandoroknak Karakterlap Struktúrák GY.I.K.

Egyéb

Alkotók Kockagurító

Oldal tetejére

Szabályzat

Itt található Leeras Legendájának az egész oldalra vonatkozó szabályzata.
Minden felhasználó az oldalon a regisztrációval együtt elfogadja ezt a szabályzatot, és ezzel kötelezi magát ennek betartása. Amennyiben a felhasználó valamilyen szabályt megszeg, azzal vállalja az esetleges következményeket. (Játékról/chatről való kitiltás, stb)

Tájékoztatunk, hogy a weboldal tartalmát a szerzői jog védi. Bármilyen formában történő felhasználása kizárólag erre vonatkozó írásos engedéllyel lehetséges!
Tehát az oldal (Leeras Legendájának összes) tartalma sem részben, sem pedig egészben nem másolható, felhasználható vagy ismételhető, sem eredeti állapotában sem pedig átírva, a tulajdonos írásos beleegyezése nélkül!


Ezen felül az alább olvasható bármely szabályszegés súlyosságtól függően kitiltást is vonhat maga után, hosszú távú szabályszegések pedig a felhasználó törlésével és/vagy IP címe letiltásával zárulhatnak.

Új játékosként van rá lehetőséged, hogy mindent pontosan és részletesen megtudj az FRPG-ről, az oldalról, a játék menetéről és a karakteralkotásról lépésről lépésre, itt: Kezdő Kalandoroknak
Ha új vagy az oldalunkon, akkor ennek olvasása mindenképpen ajánlott, a készítőknek és üzemeltetőknek (a továbbiakban: STAFF) nagyban megkönnyíti a munkáját, ha nem kell olyan kérdésekre válaszolgatnunk, amelyekre a választ már a Kezdő Kalandoroknak-ban megtalálhatod. Ezen felül nagyon sok egyéb fontos információt is ott találsz, például a karakterkészítéssel kapcsolatos dolgokat, azon belül is kifejezetten a karakternévvel kapcsolatos útmutatót. Ezért kérünk, használd, hiszen miattad, érted, neked hoztuk létre! Alaposan és részletesen elmagyaráz mindent a játékkal kapcsolatban.

Aki a 14. életévét be nem töltötte, csak szülői engedéllyel regisztrálhat az oldalra. Innentől kezdve a felelősség már őket terheli!

Ha hibát találnál a szabályzatban, legyen az helyesírási hiba, vagy egy kiskapu a szabályzat bármely pontjának megkerülésére stb..., azt köteles vagy jelezni a staff felé!
Ugyanez vonatkozik arra, ha a játékban találsz valamilyen hibát, legyen az történet, leírás, funkciós probléma stb..., szintén köteles vagy jelenteni a staff felé!

Valamint használjátok a kifejezetten számotokra létrehozott topikunkat, amelyben minden segítséget megadunk Nektek az oldalon való elnavigáláshoz, és a kezdő lépésekhez egyaránt! Vehetitek egy szabályzat kiegészítésnek is, ha úgy tetszik!
Itt találhatjátok:

Kezdő Kalandoroknak >>>



Figyelem!
Nem tudsz sajnos elfelejtett jelszó esetén emlékeztetőt kérni. (Ezért is kérjük, hogy írd fel magadnak.) Ennek az az oka, hogy biztonságod érdekében mi sem tudjuk a jelszavadat. De, ha nem tudsz belépni, tudunk új jelszót generálni neked, amivel beléphetsz, azután pedig magadnak megváltoztathatod, ezért ebben az esetben minket keress fel!
Az elsődleges felület a Facebook oldalunk: LINK (Leeras legendája)
Ha pedig itt nem akarsz, vagy nem tudsz írni, akkor a leeraslegendaja@gmail.com email címen is elérsz bennünket!


Tartalom:



1.) Netikett

A chat szabályzata (főként), és a játékosok közti interakciók megfelelő kezelése.

- Légy tekintettel embertársaidra, ne alkalmazz bántó nyelvezetet!
- Kerüld a trágár kifejezéseket, a 18+os megnyilvánulásokat!
- Ne politizálj és ne beszélj vallásokról! (A valós, világi politikára és vallásra vonatkozik, a játékbeliről nyugodtan beszélhetsz.)
- Ne felejtsd el, hogy a karakter nem egyenlő a felhasználóval!
- Használd a magyar nyelvet, hiszen ez egy magyar fórum! (Egy-két külföldi szó vagy kifejezés még belefér, pl: yes, ok, nein, stb)
- Ne felejtsd el, hogy azoknak is írsz akik nem ismernek, nem feltétlenül tudják, ha ironizálsz vagy csak viccelődsz, próbálj meg eszerint viselkedni!
- Ha időd engedi, segítsd a kezdőket, és ha valamit nem tudsz, kérdezz bátran a tapasztaltabbaktól!
- Ne élj vissza semmilyen hatalommal (kalandmester, klánvezér, stb), a hatáskör felelősséggel is társul, a vezetőknek példát kell mutatniuk!
- Ügyelj a személyes adataid védelmére, ne add ki a jelszavad másnak!
- Fokozottan ügyelj a helyesírásra, ha szükséges, használj helyesírás ellenőrzőt! (Chaten és privát üzenetben megengedettek az olyan rövidítések, mint a „hogy” helyett „h”, de a fórumon és a játékban nem!)

2.) Fórum szabályzat

A játékon kívüli fórum (nem játéktér, azaz OC vagy OOC, mint Out Of Character) szabályzata.

- Ügyelj mások lelkivilágára! Az egészséges és kulturált vita építőjellegű, míg az obszcén megnyilvánulás, mások nevetségessé tétele sértő és nem elfogadott.
- Lehetőleg csak akkor tegyél fel kérdést, hogyha sehol nem találtad meg a választ, és a megfelelő topicban tedd ezt, kulturált módon. Amennyiben a kérdés már számtalanszor elhangzott és a válasz is rá, a STAFF nem köteles az újbóli válaszadásra.
- A topicokat rendeltetésszerűen használd: azaz például ne beszélj a fórum szerkezetéről szóló részen arról, hogy a karaktered hogyan fejlődik.
- A fórum és a játék alapvető nyelve a magyar, használd Te is ezt a nyelvet!
- A fórumon (is, ahogyan a chaten is) tilos a valós politikával és vallással foglalkozni!
- Erotikus tartalmak megosztása és az obszcén önkifejezés tilos a fórumon.
- Játékostársaidat és a vezetőséget tiszteld, ócsárolni, becsmérelni tilos!
- Habár ez nem a játéktér, itt is ügyelj a helyesírásra és a megfelelő fogalmazásmódra, hiszen ha nem értjük mit szeretnél, nem tudunk segíteni sem.
- Ne floodolj! Vagyis ne posztolj saját magadra.
- Ne reklámozz másik oldalakat!

3.) Játéktéri szabályzat

Ez a szabályzat a játéktérre (a játékbeli helyszínekre) vonatkozik.

- NE VIDD AZ OC DOLGOKAT ICBE, azaz a valós életedet a játékbelibe, (és ez fordítva is igaz) ha erre fény derül, abban az esetben elsőre figyelmeztetést kapsz, másodikra 1 hetes kitiltást, harmadikra pedig végleges kitiltást az oldalról.

- Lehetőleg kerüld el a 18+os játékokat, (Ez a szexuális tartalomtól kezdve egészen a nagyon véres, brutális, kibelezős részekig mindenre érvényes.) inkább privátban játszd ki. A könnyedebb, „finomabb” részek megengedettek, de a hozzászólás elején tüntesd fel a 18+os feliratot. A 18+os fejléc esetében is csak ízlésesen, "virágnyelven" megengedett a légyott kijátszása. Kérjük, vedd figyelembe, hogy az oldalon fiatalkorúak is játszhatnak!
A megfelelő fejléc használata ebben az esetben: //A hozzászólás 18+ elemeket tartalmaz!//

- Ha lehet, kerüld a káromkodást, vagy, ha muszáj a karaktered szempontjából, akkor a hozzászólásod elején tüntesd fel, hogy 16+ elemeket tartalmaz.
A megfelelő fejléc használata ebben az esetben: //A hozzászólás 16+ elemeket tartalmaz!//

- Sose mozgasd a másik karakterét, csak a sajátod nevében írj (Kivéve, ha a másik karakter felhasználója engedélyt ad erre, mert esetleg épp mennie kell és nem tudja kiírni magát a játékból. Ebben az esetben is csak passzív szereplője lehet az „irányított” karakter a játéknak, pl.: elaludt vagy elment valamerre stb... nem harcolhat, és nem tevékenykedhet jelentős mértékben)

- Mindig E/3ban, azaz egyes szám harmadik személyben („ő”) írj és jelen időben! A karaktered gondolatait a megfelelő jelek között a számodra megfelelő mennyiségben ugyanúgy ki tudod fejezni, a leírás pedig szebb és összeszedettebb, ha regényszerűen írják.

- A funkciók használata kötelező, amennyiben azt szeretnéd csinálni az adott helyszínen, amit az adott helyszín funkciója biztosít. (Pl.: A piacon ha veszel egy lovat, akkor amellett, hogy kijátszod (leírod) a vásárlását, a funkciót is használd. De, ha csak egy mutatványt nézel, vagy sétálgatsz az árusok közt, stb, arra nincs funkció.)

- Figyelj a helyesírásra – ha másképp nem megy, használj helyesírás ellenőrzőt! Itt egy gyors lehetőség: Helyesírási tanácsadó

- Ne floodolj! Vagyis ne posztolj saját magadra. Ha ugyanarra a helyszínre szeretnél írni valamiért, ahová előzőleg írtál, és senki nem írt oda azóta, vagyis a saját hozzászólásodra kellene egy újabbat írnod, akkor várd meg a 24 órát. (Staff által engedélyezhető bizonyos kivételes - többnyire kaland vagy küldetés - esetekben a 12 óra.) Ha floodolsz, töröljük a hozzászólásodat, ezért nem éri meg a kockázatot.

- Ne használj világ, vagy koridegen szavakat, kifejezéseket, fogalmakat!
Pl.: bocsi, cuki, Üdvhadsereg, szupi, szuper, oké, orvos, stb... A játék egy középkori világban játszódik, nem a mai modern időkben, a mai modern nyelvezettel!
A Trónok Harcában sem olvashattál vagy hallhattál olyat, hogy "Szeva Robi! Mizu?".
A Gyűrűk Urában sem mondta Legolas Gimlinek, hogy "Milyen szuperül fest a szakállad!".
Ríviai Geralt sem gondolta még semmire, hogy "De cuki!", és nem csak azért, mert karakteridegen.
Sőt, Drizzt Do' Urden sem válaszolt soha úgy egy kérdésre, hogy "Oké".

- Játssz élvezhetően, használd a kreativitásod. Segítségedre lehet az alábbi két oldal: Idegen Szavak Gyűjteménye, Szinonima Szótár

- Mindig a karakter jellemének megfelelően viselkedj, cselekedj, és gondolkodj! Ne tégy olyat, amit ő se tenne! Olyat se csinálj, hogy nem teszel meg valamit, amit a karakter jelleméből adódóan biztos megtenne, csak azért, hogy nehogy baja essen. Vállald a következményeket, éld az ő életét, annak minden előnyével, és hátrányával is.

- A másik játékos írásos engedélye (továbbiakban engedély) nélkül tilos a másik karakterét mozgatni, illetve mesélő által megjelenített Nem Játékos Karakterek (továbbiakban NJK-k) használatához szintén a staff engedélye szükséges, amennyiben nincs feltüntetve egy konkrét helyen, hogy valamennyire mozgathatsz egy adott NJK karaktert. (Pl.: A Nimfa fogadósát bizonyos mértékig mozgathatod, de Ragonek királyt határozottan nem.) Pillants rá: Leeras világa/Hírességek

Állandó, vagy hosszútávú NJK, illetve valamilyen előnyt jelentő NJK esetében mindenképpen kell a STAFF engedélye.

- A Kalandmesterek szava szent és megkérdőjelezhetetlen! Amikor felkérsz egy mesélőt, a kezébe helyezed a karakteredet, tehát előfordulhat, hogy olyan helyzetbe hozhat, amire nem számítottál, vagy nem tetszik Neked. Természetesen a mesélőnek nem célja karaktered elpusztítása, viszont minden esetben karaktered cselekedetei és viselkedése alapján fog eljárni (Tehát meg is halhat a karaktered).

- Sose felejtsd el, hogy ez csak egy játék!

- Az oldalon csak egy user regisztrációd lehet, (amely alatt az összes karaktered van) a többi duplikációnak számít!

- A karaktered a világban egyszerre egy helyen lehet jelen. Nem játszhatsz egyszerre több helyszínen, vagy több időpontban. Ez alól kivétel a második történetmenet, azaz a mellékszál (lásd lentebb, a "Második történetmenetre, azaz mellékszálra vonatkozó szabályok"-nál).

- Ha becsatlakozol egy játékba, neked kell figyelembe venni az abban a játékban folyó napszakot, időjárást, helyzetet, körülményeket stb... Ugyanígy, ha más csatlakozik be hozzád, neki kell figyelembe vennie azt, hogy Te milyen napszakban, időjárásban, stb... játszol. Ilyenkor tehát utána kell járni, hogy mik a körülmények az adott játékban.

- Ne használj olyan tárgyakat, illetve képességeket, melyek nincsenek a birtokodban!

- Figyelj rá, hogy a karaktered ne tudjon olyan információkat, melyeket még nem kapott meg a játék során, csak Te, mint felhasználó tudsz! Például olvastad a chaten, hogy egy karaván fog elindulni Delronból Raunorba, ami a Te karakterednek nagyon jó lehetőség volna a rablásra. De a karaktered nincs birtokában ennek az információnak, csak Te tudod, a felhasználó, így nem kezdhetsz semmit ezzel a dologgal.

- Ha karaktereddel egy adott játékban vagy, a következő hozzászólásodat ne írd hirtelen egy másik helyszínre. Minden olyan esetben, amikor új helyszínre kerülsz, vagy elhagysz egy helyszínt, legyen "zárómondat", ahol kifejted, hogyan távozol és hová, illetve legyen "kezdőmondat", ahol feltünteted valamilyen módon, honnan és miként jössz.

- Vedd figyelembe, hogy a karaktered akkor is él, amikor te éppen nem játszol vele semmit, azaz nem vagy egy folyamatban lévő játékban. Ha éppen egy folymatban lévő játékban vagy, csak vársz a játékostársa(i)d válaszára, akkor ott ténylegesen áll az idő. De ha lezártatok egy játékot, például úgy, hogy a karaktered éppen elhagyja a fogadót és elindul hazafelé... Nem kell a következő játékodat ebből a pillanatból kezdened. A legközelebbi hozzászólásod kezdődhet akár egy másik helyszínen úgy, hogy eltelt három nap, mióta elhagytad a fogadót. Természetesen a meg nem írt, ki nem játszott időben is élt a karaktered, csak nem történt vele semmi különleges, semmi jelentős, semmi említésre méltó. Csak mert nem írtad le sehol, hogy a kimaradt három napban a karaktered evett, ivott, aludt, élte a mindennapjait, attól még megtörtént, nem csak állt és bambán meredt a semmibe ott, ahol legutóbb hagytad. Ezek utólagos leírásával szépen szemléltetheted is a karaktered átlagos hétköznapjait, de nem kötelező.

- A VP, azaz vérpistáskodós, vérpanniskodós játék kerülendő. Senkinek sem élvezet egy olyan játékossal játszani, akinek a játék csak a „tápolásról” szól, és irracionális dolgokat ír, amelyek ellentétesek a karakter valós tulajdonságaival, képességeivel. Például, ha valaki azt írja, hogy felugrik a 7 météres ház tetejére, vagy épp leugrik egy 20 méteres szakadékba és semmi baja nem lesz, az egyértelműen VP, hiszen teljes mértékben irreális. De ha egy "Nagyon Rossz" erővel rendelkező karaktereddel azt írod, hogy felemelsz egy 60 kilós üllőt, az szintén teljes mértékben irreális, és VP-nek minősül. Törekedjünk a realitásra.

- Az IC fórumon törlésre kerülnek az oda nem illő hozzászólások. (Természetesen elküldjük neked privát üzenetben a hibád kiemelésével együtt. Ez alól kivételt képez, ha a hozzászólás valamilyen módon minősíthetetlen – Lásd: Staff szabályzat).

- 600 karakteresnél rövidebb hozzászólást nem enged a rendszer elküldeni, ez a minimum követelmény.

- Próbáld meg minél bővebben kifejteni karaktered cselekedetét, a helyszínt, mindent, ami körülötted történik.

- Ha az adott helyszín nincs kifejezetten kifejtve, nyugodtan kiegészítheted hozzászólásaidban egy-egy általad elképzelt motívummal. Nem változtathatod meg a leírást, csak színesítheted azt. (Pl.: átszalad egy macska előtted; míves teáskanna van az asztalon; a fogadóban a sarokban kártyázik két törp, stb)

- Az IC, azaz játéktéri hozzászólásban tilos bármilyen ’szmájlit’ vagyis hangulatjelet használni, linket közbeszúrni, stb. Csak és kizárólag a szöveg és az írásjelek, a játéktéri jelölések legyenek benne!

- A hozzászólásokba tűzdelt OC (a játékon kívüli, nem oda illő) megjegyzés hangulatromboló, ezért tilos. Ilyesmit csarában (privát üzenet) vagy chaten beszéljetek meg. Ez alól kivétel a // Mellékszál // jelölés, és a fejléc, amivel a játék szereplőit, "címét" lehet jelölni a hozzászólás legtetején, hogy az érintett játékosok könnyebben megtalálhassák a nekik szóló hozzászólásokat.

- NE MAGÁZÓDJ! Ez nem egy Jane Austin regény. Minden érdemi fantasy könyvben/filmben/sorozatban tegeződnek. A magázódás a magyar nyelvben talán az 1500-as, de valószínűleg inkább az 1600-as években alakult ki, sőt, sok nyelvben egyáltalán nem is létezik magázódás és nem is létezett soha. Leerason sem létezik, és nem létezett soha. Ettől még meg tudják adni a kellő tiszteletet annak akinek kell. (Példa: „Üdvözöllek, Felség!” vagy „Csodálatosan szép napunk van, nem de bár, drága hölgyem?” esetleg „Kérlek, jó uram, segíts rajtam!” és a többi...) A középkorban sem magázódott senki soha. A magázódás ebben a játékban világidegen, senki nem fogja tudni, hogy mégis mi baja van a karakterednek, ha ilyen furcsa és ismeretlen „tájszólással” kezd el beszélni. (Ha érdekel, hogy ez miért van, akkor ajánljuk figyelmedbe az alábbi cikket: Kattints ide! )

VESZÉLYES TERÜLETEK:
- veszélyes területre csak főszálon lehet menni
- veszélyes területre lépve a vándor játékmódú karakterre is ráírhat a mesélő
- veszélyes területen a vándor játékmódú karakter is szenvedhet el sérüléseket, akár meg is halhat mesélő által
- veszélyes területre érve nem haladhat el a karakter csak úgy, legalább egy OC napot ott kell töltenie, hogy ha úgy adódik, egy mesélő élhessen a lehetőséggel. A lényeg, hogy ne csak beírd magad, hogy odaértél és valós időben mérve 20 perc múlva már meg is írod, hogy tovább is állsz, és a következő hszed máshova írod. Ha beírod magad egy veszélyes területre, akkor legalább egy OC napot ne vidd el onnan a karaktered. Nyilván irreális elvárás hogy minden pillanatban legyen online egy mesélő, viszont esetleg fontos lehet, hogy beírjon egy veszélyes területen folyó játékba, add meg erre a lehetőséget.
- veszélyes területre kért kalandban nagyobb lehet a kockázat
- veszélyes területen lehetőleg egyszerre csak egy karaktereddel tartózkodj, hogy ne legyen számodra megterhelő, ha mindegyikre ráírna egy kalandmester


MÁSODIK TÖRTÉNETMENETRE, AZAZ MELLÉKSZÁLRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK:
Alapesetben a játékban egy szálon mozoghat csak a karaktered. Ez nem azért van így, hogy neked nehezebb legyen, és ne tudj elegendőt játszani, hanem azért, mert így megfelelően használhatod a helyszínek funkcióit a karaktereddel, és kevesebb az esély rá, hogy teszem azt egy harchelyzetben valaki nyolcszor szintet lépjen, mert egy másik játékában éppen a kaszárnyában edz. Játékos rangtól viszont megvan rá a lehetőséged, hogy egy mellékszálon is futtass egy második játékot, amelyben nem tudsz használni semmilyen funkciót. Ha mellékszálon játszol valahol, a karaktered a rendszer szempontjából nem kerül arra a helyszínre. Ez a szál csak azért van, hogy legyen még egy lehetőséged másokkal is játszani az eredeti, "jelentős" történetmeneted mellett. Mellékszálon kizárólag jelentéktelen eseményeket lehet kijátszani. Erre vonatkozóan találhatod meg itt a szabályokat.

- A második történetmenet, azaz a mellékszál JÁTÉKOS RANGTÓL használható.

- A második történetmenethez használandó fejléc: //Mellékszál// vagy // Mellékszál //. Ezzel, és csakis ezzel a fejléccel van alkalmad a második történetmeneted megnyitására. Minden egyes hozzászólásod elejére be kell tenned ezt a fejlécet az alkalmazásához. Természetesen alá írhatsz saját fejlécet is, de ennek kell pontosan így leírva és legfelül lennie.

- A második történetmenetedet csak azzal játszhatod, aki szintén második történetmenetet játszik, és magadban nem használhatod ezt a szálat, csak mással való játékra.

- Egy adott játékon belül nem váltogathatsz a szálak között, tehát ha elkezdtek egy játékot mellékszálon, nem válthattok át főszálra ugyanabban a játékban, és fordítva sem.

- A két történetmeneted, ha egy napon is játszódik, más napszakban kell, hogy legyenek (pl délelőtt, és éjszaka), valamint lehetőleg más-más helyszínen legyenek a szálaid, ne keverd a szálaidat ugyanabban a helyszín topikban.

- A második történetmeneteden nem utazhatsz. Vagyis, ha Te IC főszálon otthon vagy a kétközi házadban, ne kezdj mellékszálas játékba északon. Ugyanabban a szegmensben játszd a mellékszálad, ahol a karakter tartózkodik. Vagyis Delron, Középvidék, Észak, stb. Ez alól esetleges kivétel lehet, ha épp kalandban van a karaktered, teszem azt északon, és te Delronban játszanál ki valamit. Ebben az esetben engedélyezett csak a múlt-jelen keverése is, egyébiránt múltat sem játszhatsz ki ekképpen, a játék mindig jelen időben zajlik. (Ezért sem lehet más-más játéktéri szegmensben játszani.) Ha ilyen terveid volnának egy kalandban résztvéve, akkor kérd ki a Staff véleményét, hogy engedélyezett-e!

- A két történetmeneted nem befolyásolhatja egymást. Ami az egyikben történik, nem lehet hatással a másikra. Illetve az egyik nem indulhat ki a másikból folytatólagosan. Képzeld csak el a következő lehetőséget: Főszálon, azaz az elsődleges történetmenetedben este beülsz a fogadóba meginni egy sört a barátoddal. Nincs nagy lila monokli a bal szemednél. Közben mellékszálon elkezdesz játszani valakivel ugyanannak a napnak a reggelén. Megjegyzést teszel a külsejére, mire ő bemos neked egyet. Ha ilyen történhetne, akkor a főszáladon hirtelen a semmiből meg kellene hogy jelenjen a bal szemednél egy nagy lila monokli. Ez nyilván meglehetősen különös lenne... Ezért tilos bármi olyan játékot játszani, ami valamilyen módon kihathatna a másik történetmenetedre.

- A két történetmenetedet különböző karakterekkel kell játszanod, nem játszhatsz ugyanazzal a karakterrel párhuzamosan mindkét száladon! Ez a lehetőség nem erre van! Tehát nem lehet az, hogy a te "X" karaktered "Y" karakterrel játszik főszálon, és szintén "X" karaktered ugyanazon "Y" karakterrel játszik mellékszálon is. Ha "X" karaktered "Y" karakterrel játszik főszálon, akkor "X" karaktered mellékszálon nem játszhat "Y" karakterrel.

- A mellékszál leginkább azért van, hogy ha a főszáladon lassabban folyik a játék, "beragadsz", és unatkozol, de nagyon szeretnél játszani, akkor legyen rá lehetőséged, még ha csak ilyen korlátozott formában is.

- A második történetmenetben nem okozhatsz jelentős sérülést, és neked sem okozhatnak (ami meglátszik, vagy valamilyen egyéb hatása lenne, pl sántítás stb...)!
- A második történetmenetben gyakorolhatsz harcot, de csak a fentebb említett kereteken belül szerezhettek apró sérüléseket.
- A második történetmenetben nem okozhatsz anyagi kárt és neked sem okozhatnak!
- A második történetmenetben nem használhatod sem a helyszínfunkciókat, sem más funkciót.
- A második történetmenetben nem adhatsz át sem pénzt, sem pedig tárgyakat.
- A második történetmenetben nem szerezhetsz különleges vagy eladható holmikat.
- A második történetmenetben nem kérhetsz kalandmestert.
- A második történetmenetben nem mehetsz veszélyes területekre.
- Tehát a második történetmenetben nem használhatsz semmilyen funkciót, és nem szerezhetsz sem pénzt, sem tárgyat.

- A második történetmenet csak az egyszerű, szöveges alapú játékra van! Mint például: beszélgetések, városnézés, séta, erdőjárás (természetesen nem a veszélyes részeken) stb.

- A második történetmenet, azaz a mellékszál kizárólag jelentéktelen dolgokra van, nem kötelező senkinek, csak lehetőség, ha valaki nagyon unatkozna, ezért a mellékszálon írt hozzászólásokért ötöd annyi CSP jár, mint a főszálasakért. A játéktéri hozzászólásaid számához (IC hozzászólások) ugyanúgy hozzáadódnak, mint minden főszálas hozzászólásod a játékon belül.

A második történetmeneted csak azért van, hogy ha az első játékodban lassabban mennének a dolgok, és unatkoznál, esetleg egyszerre két (vagy több) valakivel szeretnél játszani, akkor igénybe vehesd ezt a lehetőséget, egyszerű szöveges játékként!

4.) Jelölések a játékban

A hozzászólásokkal kapcsolatos szabályok ismerete.

Ezeket a jeleket használd a játékban. Ne találj ki másokat, ne hozz más fórumokon használtakat, csak és kizárólag ebben a formában fogadjuk el a játéktéri hozzászólások megírását. Ez egy igen egyszerű jelrendszer, ha még sosem volt vele dolgod, akkor is bizonyára hamar meg fogod tanulni.

Íme:
"*" Ezen jelek (tehát csillagok) közé kell írnod a leíró részét a hozzászólásodnak, vagyis a narrációt, pl. a helyszínt ahol vagy, az eseményeket, az időjárást, a napszakot, a madárcsicsergést stb. A leíró rész végét mindig zárd le ugyanezzel a jellel, tehát az elejére és a végére is tegyél csillagot.
Példa:
*Ide jön a leírás, hogy milyen szép a táj, hogy csicseregnek a madarak, lám ott egy fogadó a távolban, és milyen szép vízesés van mellette, ésatöbbi, a végén pedig lezárom egy csillaggal.*

"-" A gondolatjel után beszéljen a karaktered. Minden egyes megszólalása előtt ilyen jelet kell tenned. Lezárnod nem kell ezzel. Ha leíró rész következik utána, akkor az eggyel fentebbi *-ot alkalmazd annak kezdéséhez.
Példa:
- Elkezd beszélni a karaktered, mondja amit szeretne, aztán egyszerűen csak vége *és utána így, csillagok között jöhet is a leíró rész folytatása tovább, stb.*

"~" Két hullámos vonal közé tedd a karaktered gondolatait. Ez lehet leíró részben vagy akár párbeszédben is. Ha a leíró részben van a karaktered gondolata, nem kell megszakítanod a leíró részt, tehát nem kell azt lezárnod és újranyitnod utána csillagokkal, hanem egyszerűen csak két hullámvonal közé beleteszed. Ha a párbeszédben van így, akkor is. Ha pedig a leíró részen és a párbeszéden kívül van a gondolat, akkor értelemszerűen különálló a többitől, és egyszerűen csak két hullámvonal között van.
Példa1:
~Egyszerűen csak hullámos vonalak közé kell tenned a karaktered gondolatait.~
Példa2:
*Ha pedig leíró szövegben van, akkor nem kell megszakítanod a leírást, hanem ~Egyszerűen beleteszed a gondolatot és lezárod.~ aztán mehet is tovább a szöveg, csillaggal a végén.*
Példa3:
- A karaktered beszédénél ugyanígy, ~Egyszerűen közben gondolod.~ aztán beszél is tovább a karaktered *végül pedig folytathatod leírással, ha akarod.*

Remélem sikerült megfelelően elmagyaráznom.

A bővebb leírást és segítséget ezzel kapcsolatban is, lásd itt: Kezdő Kalandoroknak

5.) Játékmód és rang

A játékmódok és rangok leírása és a rájuk vonatkozó szabályok.

JÁTÉKMÓD
A fórumon két játékmóddal találkozhatsz, amelyet karakteralkotáskor lehet kiválasztani: Vándor és kalandor. Ezek határozzák meg, hogy Te mint felhasználó, milyen játékokban szeretnél részt venni a fórumon.

Vándor:
Aki ezt a játékmódot állítja be magának, annak egyeztetnie kell a játékostársával, ha játékot szeretne vele kezdeményezni, és a játékostársnak is vele fordított esetben. Vándorokra más játékos nem írhat csak úgy rá a játékban, nem rabolhatja ki, nem támadhatja meg, nem okozhat kárt a karakterben, csak a beleegyezésével, és a vándor játékmódú sem teheti meg ezeket ellenkező esetben másokkal! Aki ezt a játékmódot állítja be, az inkább csak játszani szeretne a saját maga környezetében a saját maga tempójában, kötöttségek, programok, szervezetek (céhek, klánok, stb) és egyéb hasonlók nélkül, így ezt tiszteletben kell tartania minden játékosnak!
Ha szeretne részt venni egy meghírdetett kalandban, akkor megteheti, ám ilyenkor a kaland folyamán, annak végéig ő is Kalandornak minősül.
Szervezeti területekre nem mehet, csak a szervezetvezető előzetes engedélyével, vagy ha csatlakozott az adott szervezethez!

Kalandor:
Aki ezt a játékmódot állítja be magának, az azt jelzi vele, hogy benne van minden nemű játékban, ami csak létezik a fórumon. Bárki bármikor ráírhat, beleavatkozhat a játékába (kivéve, ha épp egy „vándor” játékmódúval játszik, ebben az esetben a vándor játékmódú engedélye szükséges), kirabolhatja vagy megtámadhatja, sérüléseket okozhat a karakternek. Aki ezt a játékmódot állítja be magának, az kalandokkal teli életet szán a karakterének, és semminek nem szab gátat, de vállalja az ezzel járó kockázatot, ami akár a karaktere halálát is jelentheti.
Szabadon beírhatja magát szervezeti területre is, amennyiben figyelembe veszi az éppen ott zajló eseményeket, időjárást, napszakot, stb. (Ellenkező esetben a szervezet vezetői kérhetnek hozzászólás törlést is.) A kalandorként elkövetett tettekért akkor is felelős marad a játékos, ha visszaállíttatja magát Vándorra (Pl. ha Te megölsz valakit, akiért bosszút akarnak állni, hiába váltatod vissza magad Vándorra, a bosszú joga akkor is megadatik). Ez kifejezetten fontos azoknak a vándoroknak, akik kalandban vesznek részt. Ha egy vándor egy kalandban árt egy kalandornak, adott kalandor a kaland vége után is jogosult a bosszúra! Vagyis, ha te vándorrá váltál már, annak az 1-2 bizonyos játékosnak továbbra is kalandor maradhatsz.

Átváltás:
Karakteralkotáskor tudod beállítani, hogy Vándor vagy Kalandor játékmódot szeretnél az éppen készített karakterednek.
A játék folyamán bármikor átállíthatod Vándor módról Kalandor módra a karakteredet (ezt úgy teheted meg, hogy küldesz erről a szándékodról egy Privát Üzenetet, azaz Csarát valamelyik STAFF tagnak), de visszafelé már nehezebb a váltás, azaz Kalandorból nem lehetsz bármikor Vándor, csak bizonyos feltételek mellett. Egyedi elbírálás alapján, megfelelő indoklással egyszeri alkalommal (karakterenként) kérheted a STAFFtól, hogy állítsák vissza neked a karakteredet Vándor játékmódba, de ezután ha ismét Kalandorra állítasz, több lehetőséged nem lesz rá, hogy újra Vándor lehess!

Ha egy karakterednél a játékmód váltással kapcsolatos visszaélésre leszünk figyelmesek, akkor a karakteredet megköthetjük Kalandor módban, ismételt elkövetés esetén pedig akár az összes karakteredtől is megvonhatjuk ezt a lehetőséget!

Vándorok és a küldetések: A Vándor játékmódú játékosokra a fentebbiek vonatkoznak, mindaddig, amíg nem mennek küldetésre. A küldetés (Vándorok Tere), hasonlóan a kalandokhoz, és a veszélyes területen való tartózkodáshoz, feljogosítja a Kalandmestert rá, hogy bármikor fordítson a sorsán, ahogyan ezt a játékos vállalta azzal, hogy küldetésre indult (avagy kalandra vagy veszélyes területre). Ebben az esetben nem vonatkozik a Vándor játékmódú játékos Kalandorrá válása más játékosokra, csak az adott szituáció Kalandmesterére, és az esetleges aktuális játékostársaira.

Vándorok és az események: A Vándor játékmódú játékosokra a fentebbiek vonatkoznak, mindaddig, amíg nem mennek eseményre. Az oldal eseményei (eventek) olyan mesélések, amelyek nagyobb rendezvényeket, ünnepeket, versenyeket (stb) mesélnek el. Ezek nem kalandok, hanem események, ahol a karakter vásárolhat, szórakozhat, láthat érdekes dolgokat, találkozhat híres szimelekkel, versenyekben vehet részt, vagy színdarabot tekinthet meg (stb). Az ilyen eseményeken közös fejléccel lehet résztvenni, s mint egy nagy mesélés következményeként az ezen résztvevő Vándor játékmódú karakterek automatikusan Kalandor játékmódba lépnek, amíg az esemény tart, és ők részt vesznek rajta. Vagyis egy eseményen szabadon rá lehet írni egy Vándor játékmódú karakterre is, bele lehet avatkozni a játékába, akár még ki is rabolhatják, és a Kalandmester is bármikor ráírhat. Szerencsére azonban ez nem egy veszélyes kalandnak vagy egy esetlegesen veszélyes küldetésnek minősül, az eseményeken gyakorta rengeteg városi őr van, így jobb, ha a Vándor játékmódúak számítanak lopásokra és hasonló dolgokra is, de nagy valószínűséggel leginkább csak a játékbavaló beavatkozásról fog szólni (avagy arról, hogy bárki szabadon rád írhat, és te is másra).

Vándorok kivételei: Alapjáraton a Vándor játékmódú karakterekre szigorúan vonatkoznak az alapszabályok, vagyis tartsuk tiszteletben, hogy ők csak a saját közegükben szeretnének játszani a közönséges hétköznapokon. Azonban vannak ezek alól is kivételek, a Kalandmesterek (csakis a Kalandmesterek) számára. Például hogyha a karaktered olyan bődületes bolondságot csinál, minthogy beírja magát a Kaszárnyába, és gúnyolódni kezd a Városi Őrséggel: ekkor a Városi Őrség el fog kapni. Más példával élve, hogyha a karaktered tolvaj kaszttal, vagy orgyilkosként lett valamilyen (ki tudja milyen) elhatározából vándor, és kiakarsz rabolni vagy megölni valakit, akivel nem játszol, vagy azt, akivel ugyan lebeszélten játszol, de a rendszer üzenetet küldött nekünk róla. Ekkor is rád írhat egy Kalandmester. Harmadik példával élve hogyha éles harcba kezdesz a játékostársaddal, és olyan szintig juttok, hogy valamelyikőtök elájul, vagy olyan dolog történik, ami rendszerüzenetet küldhet nekünk róla, hogy egy Kalandmester pontosíthassa a helyzet körülményeit számotokra segítőjelleggel: akkor rátok fog írni. Van még számos példa erre, így csak azt javasolnám: ha mindenképpen vándort szeretnél, akkor ne olyan karaktert hozz, aki aktívan harcolna, lopna, csalna, hazudna, hanem csak egy teljesen hétköznapi szimelt, aki valóban hétköznapian élné az életét.


RANGOK
A rangok jelölik, hogy mennyire vagy tapasztalt a játékban Te magad egy adott karaktereddel. Azaz milyen régóta vagy az oldalon, mennyire jó a helyesírásod, a fogalmazásod, mennyire vagy jó játékos, mennyire ismered a világot stb...

Leeras Legendájában az alábbi rangokat kaphatod meg:
- Zöldfülű
- Játékos
- Rutinos játékos
- Mesteri játékos


A rangok leírásai és a rájuk vonatkozó szabályzat:

Zöldfülű
Minden zöldfülű, azaz új, frissen regisztrált karakter kezdetben csak 10 percenként írhat hozzászólást IC (In Character), azaz játékbeli helyszínre! Ez nem azért van, hogy neked rossz legyen, hanem azért, hogy megfelelően gyakorolhass, alaposan átnézd a hozzászólásaidat, és egy esetleges rosszakaró ne tudja percek alatt több száz hozzászólással elárasztani az oldalt. Ahhoz, hogy játékbeli, azaz IC helyszínre hozzászólást írhass, mindenképpen kell hogy legyen a karakterednek Külső Leírása. Ezt a részt a karakterlapodon találod, és ott írhatod meg magadnak. Zöldfülű karakterrel nem vehetsz részt kalandokban, nem alapíthatsz és nem csatlakozhatsz szervezetekhez és egy, azaz 1db karaktered lehet összesen, ezért érdemes alaposan megfontolnod milyet regisztrálsz. Valamint 2 hét inaktivitást követően automatikusan törlődik a karakterképed, galériás kép esetén pedig visszakerül a galériába, így bárki más használatba veheti.
Amennyiben a hozzászólásaid többségében nincs helyesírási hiba, megfelelő a fogalmazásmód, illeszkednek a leírtak a világba, szabályt sem szeg benne a karakter, és készen van már a karaktertlapon található "Előtörténet" leírása, akkor 10 IC hozzászólástól megkaphatja a magasabb, azaz "Játékos" rangot.

Nem szükséges ráírnod a STAFF-ra ezzel kapcsolatban, és kérünk is, hogy ne zavard a STAFF-ot ilyen jellegű üzenetekkel. Ha van már 10 hozzászólásod, és van a karakterednek megfelelő hosszúságú előtörténete (minimum 500 karakter hosszú), akkor a STAFF automatikusan értesítést kap arról, hogy megfelelsz a Játékos rang alapkövetelményeinek. Ezután a STAFF átnézi az addigi IC hozzászólásaidat és az előtörténetedet, és ha megfelelnek a fentebb leírt követelményeknek, akkor megadják neked a Játékos rangot. Erről egy automatikus üzenetben értesítést is kapsz, tehát észre fogod venni, ha megtörténik, de kérünk, hogy légy türelemmel, a STAFF aktuális terheltségétől függően néha beletelhet egy-két napba, amíg elbírálják az ügyet.
Ha hibásak a hozzászólásaid, akkor azok a STAFF által javításra kerülnek, a javítások alkalmával kapsz is erről egy privát üzenetet. A STAFF által javított hozzászólások természetesen nem minősülnek megfelelőnek a Játékos rang elbírálásának szemontjából. Ha nem megfelelő az előtörténeted, akkor valamelyik STAFF tag privát üzenetben felveszi veled a kapcsolatot a probléma megoldásának kezdeményezésére.
Senkit nem felejtünk el. Ha úgy érzed, hogy már néhány napja igazán kijárna neked a Játékos rang, de mégsem kaptad meg, akkor nézd át újra, hogy biztosan megfelelsz-e a követelményeknek. Van-e megfelelő hosszúságú előtörténeted (ezt gyakran elfelejtik)? Az IC hozzászólásaid túlnyomó többsége megfelel-e a követelményeknek?
Ha mindent rendben találsz, akkor... légy egy kis türelemmel. :) A STAFF is emberekből áll, ez nekünk is csak hobbi, nem kapunk érte fizetést, nem élünk állandóan az oldalon. De ha már tényleg mindent átnéztél, és mindent rendben találtál, és vártál is pár napot, és csak nem érted, miért nem érkezik már az a Játékos rang... Akkor persze nyugodtan érdeklődj, és megnézzük hol lehet a probléma.
Ha már nem vagy új az oldalon és van legalább egy Játékos rangú karaktered, akkor készíthetsz új karaktert, s készítésekor bepipálhatod, hogy rögtön Játékos rangon indulj, ne kelljen újra végigjárnod a Zöldfülűséget, s ilyenkor az új karaktered automatikusan megkapja a Játékos rangot. Ha Játékosnál magasabb rangú karaktered is van, akkor is csak a Játékos rangot kaphatod meg új karakterrel elsőre, tehát hiába van esetleg már egy Mesteri Játékos rangú karaktered, az új karaktered akkor is maximum Játékos rangon kezdhet!
Zöldfülűként viszont, hangsúlyozzuk, csak egy, azaz 1db karaktered lehet. Ez pedig, ha bármiféle kiskapuval kijátszásra kerül (pl. duplikált user regisztráció), az azonnal szankcionálandó.

Játékos
Játékos rangot akkor érhetsz el, ha legalább 10 hozzászólásod van, többségükben nincs helyesírási hiba, megfelelő a fogalmazásmódod, illeszkednek a világhoz és nem szegsz egyikben sem szabályt, valamint készen van már az előtörténeted és megfelelő hosszúságú (minimum 500 karakter). Ilyenkor a Zöldfülű rangnál leírtaknak megfelelően megkapod a Játékos rangot. Játékosrangnál még rugalmasabbak vagyunk, ha szépen és jól írsz, és a helyesírásod sem csapnivaló, valószínűleg meg fogod kapni. De ez még nem ok arra, hogy elengedd magad, hiszen bizonyos esetekben el is vehetjük tőled ezt a rangot és visszafokozhatunk zöldfülűvé. Ez akkor történhet meg, ha folyamatosan világidegen szavakat használsz, és/vagy a fogalmazásod vagy helyesírásod elfogadhatatlan minőségűvé vált valamiért, illetve hogyha látványosan nem foglalkozol a javításaidhoz fűzött problémák megoldásával, vagyis a Staff kéréseivel.
Játékos ranggal már akár 3 percenként is írhatsz IC hozzászólást, és már nem csak egy, hanem kettő játékszálon játszhatsz egyszerre, bizonyos megkötések mellett (Lásd a "Mellékszál"-ról szóló résznél). Alapíthatsz szervezetet, részt vehetsz kalandokban, kérhetsz Kalandmestert, ha szükséges, és elkezdheted az igazi játékot! Regisztrálhatsz új karaktereket (maximum 16db lehet) és kiválaszthatod, hogy Játékos rangon kezdesz velük, vagy Zöldfülű rangon (ha utóbbi, akkor is regisztrálhatsz már több karaktert, amíg van legalább 1db Játékos rangú karaktered). Játékos rangon már csak 1 hónap inaktivitást követően törlődik a karakterképed, galériás kép esetén pedig visszakerül a galériába, így bárki más használatba veheti.
Játékos rangú karakterrel nem tudsz hozzászólást írni, ha nincs megfelelő (legalább 500 karakter) hosszúságú előtörténeted.

Rutinos játékos
Ha legalább 500 hozzászólásod van már, amelyek túlnyomó többségében nincs helyesírási hiba és megfelelő a fogalmazásmódjuk, akkor kaphatod meg ezt a rangot! Itt már jóval szigorúbban vesszük a rangadást, hiszen ezzel a ranggal már lehetnek előnyei egy játékosnak. Így ezt a rangot akkor kaphatod meg, ha a Játékos rangnál betartottak mellett nincsenek már vesszőhibáid, tudod mely szavakat kell egybe vagy külön írni, nincs tele a hozzászólásod elírásokkal, helyesírási hibákkal, nem használsz világidegen kifejezéseket, figyelsz a Staff kéréseire és javaslataira, akár javításnál, akár külön felületen kérik, és kreatív is vagy, aktív, és szépen fogalmazol. Ha ezek közül bármelyik is hiányzik, nem valószínű, hogy feljebb juthatsz, ezért jó, ha odafigyelsz ezekre, és hogyha nem kapnád meg a rangot, akkor elkezded kiküszöbölni a hibákat. Viszont itt is, mint a Játékos rangnál, a már megadott rang visszavonható.
Ha megfelelsz az alapkövetelményeknek, akkor a STAFF kap egy automatikus értesítést erről, és a feltételeknek megfelelően elbírálják, hogy megkaphatod-e a Rutinos Játékos rangot, vagy sem. Ez általában tovább tart mint a Játékos rang elbírálása, de ilyenkor egy-két héten belül mindenképpen kapni fogsz egy üzenetet, vagy arról, hogy megkaptad a Rutinos Játékos rangot, vagy pedig arról, hogy miért nem kaptad még meg, mi az amin esetleg javítanod kellene. Rutinos Játékos rangon már csak 2 hónap inaktivitást követően törlődik a karakterképed, galériás kép esetén pedig visszakerül a galériába, így bárki más használatba veheti.
Rutinos Játékos rang megszerzése után pályázhatsz speciális fajú karakterre is. (Maximum 1db-ra. Ez userre érvényes, nem karakterre; tehát, ha neked van már két 500 hozzászólásos karaktered, akkor is csak egy lehet.)

Mesteri játékos
Ha legalább 1000 hozzászólásod van már, amelyek túlnyomó többségében nincs helyesírási hiba és megfelelő a fogalmazásmódjuk, élvezhetően és szinvonalasan írsz, aktív vagy, s ismert és elismert tagja a közösségnek, akkor kaphatod meg ezt a rangot! Itt a fentebbiek mellett a helyesírás részében már azt is nézzük ismered-e és (jól) használod-e a központozást, emellet pedig, hogy mennyire jól forgatod a világon belüli kifejezéseket, mennyire jól sajátítottad már el Leeras világának alapelemeit, mennyire jól szövöd bele mindezt a játékaidba, és emellett mennyire vagy tisztában a szabályzattal és mennyire tartod be mindazt. Ez a rang a legnehezebben megkapható, mivel további kiváltságokkal is jár, viszont ugyanakkor visszavonható is, ahogyan a vele járó előnyök is.
Ha megfelelsz az alapkövetelményeknek, akkor a STAFF kap egy automatikus értesítést erről, és a feltételeknek megfelelően elbírálják, hogy megkaphatod-e a Mesteri Játékos rangot, vagy sem. Ez eltarthat egy-két hétig, de mindenképpen kapni fogsz egy üzenetet, vagy arról, hogy megkaptad a Mesteri Játékos rangot, vagy arról, hogy miért nem kaptad meg. Mesteri Játékos rangon már csak 3 hónap inaktivitást követően törlődik a karakterképed, galériás kép esetén pedig visszakerül a galériába, így bárki más használatba veheti.
A Mesteri Játékosok tiszteletbeli, megbecsült tagjai az oldalnak. Nyithatnak egy saját, személyes chatszobát is, és kérvényezhetnek még egy speciális karaktert (Tehát összesen maximum 2db-ot. Ez userre érvényes, nem karakterre; tehát, ha neked van már két 1000 hozzászólásos karaktered, akkor is csak 2 lehet. Ez azért van, hogy ne úgy pályázz speciális karaktert, hogy két hónap múlva törlöd is, hanem tényleg jól fontold meg, mert kettőnél több nem lehet. Persze, ha már van kettő, és az egyiket törlöd, pályázhatsz újra, viszont, ha törölsz egy speciális karaktert, amivel nemcsak neked, de a staffnak is több munkája volt, a következő pályázatodat kevesebb eséllyel fogjuk elfogadni. Ha törölsz egy speciális karaktert, egy évig nem pályázhatsz újra.).


6.) Multikarekter szabályzat

Itt találhatod a multikarakter szabályzatot, amelyben mindent fellelhetsz arról, hogy milyen szabálynak kell megfelelned annak érdekében, hogy több karaktered lehessen az oldalon.

Egy felhasználónak egyelőre maximum 16 karaktere lehet. Ha valaki ennél többet szeretne, annak új felhasználót kellene regisztrálnia hozzá (de ez ugye szabályba ütközik), ugyanis a rendszer egy felhasználónak egyszerűen nem engedélyez 16-nál többet. Viszont az aktivitás elengedhetetlen. Tényleg csak akkor indíts egy újabb karaktert, ha fogsz is vele aktívan játszani!
Van lehetőség egy-egy karaktered törlésére is, a beállításokban (profil). De jól gondold meg, mert a karaktertörlés végleges, és ha törölsz egy karaktert, 5 napig nem törölhetsz másikat!

Multizásra vonatkozó szabályok:
- Bármennyi multid lehet, de nem léphetnek interakcióba egymással, kivéve ha rajtad kívülálló IC ok elkerülhetetlenné teszi.
- Multi karakterek között nem lehet sem pénz, sem pedig tárgyátadás!
- Rendezvényeken akárhány multi karaktereddel részt vehetsz, de versenyekre mindig csak egy karaktert nevezhetsz be. (Például: Ragonek király születésnapjának rendezvényére akár az összes karaktereddel elmehetsz, ha nem lépnek kapcsolatba egymással, de a lovagi tornára csak egyetlen karaktereddel nevezhetsz be.)
- Harmadik félen át sem megoldás a pénz vagy tárgyátadás! Ugyanúgy szabályellenes, hiszen egy adott karaktered dolgozott meg azért, ami nála van, és ezért az az ő tulajdonát képezi, ne tápold vele a másik karakteredet!
- Multi karaktereknél se felejtsd el, hogy ez egy játék! Lehet, hogy az egyik karakteredet megöli egy másik játékos… de ez nem jogosít fel Téged arra, hogy egy másik karaktereddel elindulj, és bosszút állj a gyilkoson, hiszen a kettőnek semmi köze egymáshoz!
- Ugyanígy, mint az előző pontban, ha meglopnak Téged, és egy másik karaktereddel tudnád csak elkapni az ügyes tolvajt, hogy bosszút állj, ezt nem teheted meg, mert semmi közük nincs egymáshoz! A példák száma még hosszú lehetne...

Ha valamilyen multizással kapcsolatos kérdésben bizonytalan vagy, fordulj nyugodtan a Staffhoz segítségért! Abból még nem volt baj, ha valaki kérdezett, de abból lehet, ha valamit nem jól ítélsz meg!


7.) Átadás-átvétel és egyéb funkciók

Itt találhatod a szabályzat azon részét, amely az adás-vétellel valamint a helyszín funkciókon túli egyéb funkciók (varázslás, pénzátadás stb) használatával jár.

ÁTADÁS-ÁTVÉTEL
- Multikarakterednek nem adhatsz át sem tárgyat, sem pedig dreelt, a rendszer nem is engedi hogy megtedd, ha esetleg megpróbálnád.
- A fentebb olvasható szabályt úgy sem szabad kijátszani, ha egy harmadik személyen (karakteren) át próbálsz pénzt vagy tárgyat átadni egy karakterednek!
- A Munka funkció használatával tudsz dreelt szerezni, amely azonnal felíródik az oldal tetején található erszényedben lévő dreelek összegéhez.
- A karakterlapodon található „hátizsák” funkcióba kerülnek az általad talált vagy vásárolt tárgyak. Innen tudod őket használni, itt tudod a dolgaidat felvenni/levenni. Ezt alapesetben bármikor kötetlenül megteheted, ám felhívnánk a figyelmedet rá, hogy bizonyos IC helyzetekben figyelembe kell venned, hogy a karakterednek lehet-e ideje és lehetősége ténylegesen felvenni/levenni a felszerelését, avagy sem. Tehát például ha egy kalandban éppen szaladtok a titeket üldöző ellenség elől, közben neked a hátizsákodban pihen a vérted, nem lehet képes a karaktered futás közben magáraölteni azt. Vagy ha minden holmid egy sátorban van, mikor te az éjszaka közepén kimész egy kicsit sétálni, és közben rádugrik valami rémség a bozótból, nem kaphatod fel hirtelen a teljes vértedet, hiszen azt a sátorban hagytad a többi holmiddal. A rendszer önmagában engedélyezi hogy megtedd, hiszen a rendszer képtelen különbséget tenni IC megírt helyzetek között, de ha egy másik játékos, vagy főleg egy mesélő rajtakap, hogy egy adott IC helyzetben irreálisan vettél fel, vagy vettél le felszerelést, akkor annak meg lesznek a következményei...
- A hátizsákodban lévő tárgyakat eladhatod és elajándékozhatod, vagy ki is dobhatod. Ha olyan dolgot szeretnél eladni, ami a felszerelésed közt, azaz éppen rajtad van, nem a hátizsákodban, előbb át kell tenned a hátizsákodba.
- A hátizsákodban lévő tárgyakat csak a mesélők és a staff látja rajtad kívül.
- Karaktertörlés esetén NEM adhatsz át előtte sem dreelt sem tárgyat egy másik karakternek, ha nincs alapos IC megalapozottsága! (Vagyis nem egy rokon, családtag, régi barát, vagy harcostárs, de még ebben az esetben is kérd ki a staff véleményét!)

AZ OLDAL EGYÉB (nem helyszín) FUNKCIÓI
Ahogyan a helyszínfunkciókat is kötelező használnod, így az oldal többi funkcióját is, ha éppen olyat tennél, amihez van funkció. Például nem varázsolhatsz csak úgy a hozzászólásodban. Ahhoz tudnod kell az adott varázslatot, amelyet egy adott funkcióval tanulhatsz meg, majd szintén a megfelelő funkció használatával végezheted el a varázslást. A rendszer pedig kijelzi, hogy sikeres-e vagy sem, és a hozzászólásod végéhez automatikusan hozzáírja a varázslást.

Az oldal egyéb funkciói kategóriába a fórumrészen fellelhető, fent, a jobb oldalon található kis ikonok tartoznak, úgy mint "Munka" vagy "Saját Birtok" stb..., valamint a játéktéren, a hozzászólásíró panelnél (az alatt) fellelhető kis ikonok, például "Varázslás" vagy "Átadás", stb...
Ezeket abban az esetben kötelező használnod, ha a játékban azt szeretnéd csinálni, amit ezek a funkciók nyújtanak. A varázslás példájához visszatérve: ha varázsolni akarsz, csak ezzel teheted meg, természetsen egy szép szöveges leírással karöltve. Ahogyan a tolvajlást, a bájital használatot, és a többi más funkciót is, amiket itt találsz. Nézd át őket, nyugodtan kattintgass beléjük, és olvasgasd el mind, ott helyben is van róluk egy részletesebb leírás! Abból még sosem származott senkinek baja!

FUNKCIÓHASZNÁLATI KIVÉTELEK
Az oldal funkcióinak használata tehát kötelező, ha az adott helyszínen vagy, ahol azt lehet csinálni, amiről funkció készült. Valamint egyéb helyzetekben is, például bájitalkészítésnél nem írhatod csak úgy le, hogy te bájitalokat késztesz, használnod kell hozzá a funkciót is, és valóban elkészíteni. Kivétel azonban van!
Kalandban ugyanis (legyen az nagy kaland, küldetés, minikaland) tilos használnod az oldal lényegi funkcióit! Még a vásárlást és egyéb funkicókat is inkább akkor használd csak, ha előtte megkérdezted a kalandmesteredet, és azt mondta, hogy lehet. Kivétel ez alól természetesen az események 'eseményes vásárlásai'. Hiszen azok azért vannak, hogy használd, de nyilván, ha éppen valaki eszement tombolásba kezd, vagy megvadul egy ló, ami rád is kihatással van, azért aközben ne vásárolgass magadnak mézsört, hanem a helyzetet reagáld le, azonban ez inkább csak ésszerűség kérdése.
Viszont ennek fényében kalandban nem fejlődhetsz, nem tanulhatsz, nem készíthetsz bájitalokat, még gyűjtögetni sem gyűjtögethetsz, csak és kizárólag a kalandmestered engedélyével! Kasztos funkciót sem használhatsz, semmit. Ez azért van, hogy ne tégy indokolatlan előnyre szert.
Ugyanis, ha például a kaszárnyában van bármilyen kalandod, nem fair sem a többiekre, sem a mesélőre nézve, ha útközben három szintet lépsz. Vagy, ha a Mágustoronyban veszel részt egy versenyen, nem fair szintén, ha varázslatokat tanulsz közben, vagy rendfokozatot lépsz. Vagy, ha szükséged volna egy bájitalra az erdő közepén, alkimistaként nem készítheted el útközben, harc közben, stb, ha már nincs eleve nálad. Az Azúrparkban pedig, ha valaki a mesélésben éppen khuzzar nyelven tud csak szót váltani veled, de te nem tudsz khuzzarrul, nem tanulhatod meg gyorsan. Stb.
Mindezek kalandon kívül használhatóak, vagy mesélői engedéllyel! Ez még a munka funkcióra is vonatkozik, hiszen ha valakit le kell fizetned, ne legyen hirtelen több ezer dreel nálad, ha eddig nem volt. Kalandmesteri engedéllyel viszont megteheted, megbeszélhetitek a részleteket is, mit, hogyan és miért lehet használni, és mikor, anélkül nem. Így arra is ösztönzünk legalább benneteket, hogy valóban készüljetek fel minden kaland minden eshetőségére, ne bújjon ki senki kiskapukkal, hanem gondoljátok át alaposan, és mérlegeljétek a lehetőségeiteket! Hiszen a legapróbb, legjelentéktelenebb funkció használata is keresztül húzhat valamely számítást, ezért mindig egyeztessetek a Kalandmesteretekkel!


8.) Szervezetek és saját helyszínek

Egy szervezet bármi lehet.
Klán: Más néven etnikum, törzs, népcsoport, nemzetség. Nagycsaládon, vérrokonságon alapuló kiterjedt nemzetség. Gazdasági és életviszonyok szerint tömörült rokonok csoportja, nemzetsége, összetartó rokonsága, törzs(szövetség)e, érdekszövetsége.
Céh: Elsősorban iparosok vagy kereskedők önkéntes társulásai. Létre jöttüket a városok polgárságának kiváltságai segítik. Szervezetük hierarchikus. Tagjaik között megkülönböztetik a mestereket, a legényeket és az inasokat; a céh élén áll a céhmester.
Szövetség: Avagy szövetkezés, együttműködés, egyesülés, társulás, partnerség. Akár egész testületek és államok egyesülése is lehet, összetartása, a közös védelem vagy támadás esetleg valamilyen közös cél érdekében.
Rend: A birodalom tagjai között bizonyos rangi osztály. Például nemesi rend, vallási rend, világi rend, katonai rend, mágusrend, főrendek, úri rend, polgári rend, közép rend, al rend, stb.
Gárda: Őrség, kör, testület. Válogatott, többnyire fegyveres egység; valamely csoport legkiválóbb része.
Kompánia: Társaság, banda, csapat, bagázs, csorda, horda, bűnszövetkezet, csőcselék. Leginkább az alvilági csoportokban használják ezt a megnevezést egy társaságra.

Ezek persze csak példák, rendszerszinten semmi jelentőségük nincs. A szervezeted nevében nem is kell feltétlenül szerepelnie, hogy klán vagy rend, vagy micsoda is pontosan a Te saját szervezeted, de azért jó, ha Te tisztában vagy a különböző megnevezések jelentéseivel. :) Ezen a hat általános besoroláson túl természetesen lehet, hogy a Tiéd egy egészen más, hetedik kategóriába sorolható, ez csak rajtad áll. A fentebb fellelhető felsorolás a Te megsegítésed érdekében jött létre, hogy segítsen eligazodni kicsit ebben a világban.

A SZERVEZETEKRE VONATKOZÓ SZABÁLYZAT

- Egy szervezet megalapítása 1000 dreelbe kerül. Amennyiben a szervezet sikeresen megalapul, ebből 100 dreel bekerül a kincstárába.
- Legalább 5 tag szükséges egy szervezet megalapításához. Amennyiben 4-nél kevesebben maradnak egy már megalapult szervezetben, az két hét után automatikusan feloszlik.
- A szervezetek alapítása nem ad automatikusan saját helyszínt, csak kincstárat, chatszobát, és pár OC topicot. A helyszínt később kell megvenni, mint minden más üzletet vagy házat a világban. Lásd: Delron/Gazdaság/Árak
- A szervezetek saját helyszínén egyértelműen feltüntetjük, hogy az egy szervezet helyszíne.
- Szervezet helyszínére Vándor játékmódú karakterek csak az adott szervezet vezetőjének engedélyével léphetnek. A Kalandor játékmódú játékosok beléphetnek, de nekik figyelembe kell venniük az adott szervezet éppen zajló eseményeit, napszakát, időjárását, stb, és alkalmazkodni hozzájuk. Aki nem tagja egy szervezetnek, az mellékszálon nem játszhat a szervezet helyszínén, tehát a kívülállók csak főszálon tartózkodhatnak ott.
- Egy szervezet vezetője nyithat egy, azaz 1db saját chatet a szervezetének, saját nevet adhat a chatnek, és vehet fel bele tagokat. Ezeket a tagokat el is távolíthatja, illetve a szervezet vezetőjének saját szabályzata vonatkozik arra az egy chatfelületre. Vagyis a vezető döntheti el, mit fogad el azon a chaten belül és mit nem.
- A szervezetek chatjeibe a vezetőkön és az oda felvett játékosokon kívül az adminisztrátorok és moderátorok is beláthatnak, és szükségszerűen beírhatnak. Ám az ott elhangzottakat nem teszik publikussá.
- A szervezet vezetője a szervezet megalkotásakor megadhat információkat az adott szervezetéről (rödiv, és részletes leírás), amelyet később bármikor módosíthat. Ám a szervezet helyszínének leírását egy adminisztrátornak kell elküldenie, és annak későbbi módosítása már 1000 dreelbe kerül, ezért érdemes már az elején mindent alaposan leírni. Egy kisméretű, a helyszínt szemléltető fantasy kép beillesztése is engedélyezett a helyszínleírásba.
- Egy szervezetbe 100 dreel a belépési költség minden tagnak, amelyből 50 dreel hozzáíródik a szervezet kincstárában lévő dreelhez.
- A szervezet vezetője szabja meg az adót, hogy mennyit és milyen időközönként kell befizetniük a kincstárba a tagoknak.
- Maximum két karaktered lehet egy szervezetben, és csak akkor érintkezhetnek, ha nagyon muszáj. Nem adhatnak át egymásnak pénzt és tárgyakat sem, nem avatkozhatnak egymás esetleges harcaiba, stb.
- Ha két karaktered van egy szervezetben, mindkettővel fizethetsz adót a szervezetnek, de ne felejtsd el, hogy ez még nem ok arra, hogy visszaélj a dologgal, ne juttasd magad az efféle pénzmozgás által meg nem érdemelt előnyhöz a többiekkel szemben, mert ha erről tudomást szerzünk - és fogunk is - akkor senkit nem fog örömmel tölteni a végkifejlet!
- Ha egy szervezet feloszlik, akkor annak helyszíne (ha volt), minden megszerzett vagyona és bónusza szintén megszűnik.

Bővebb információkat a szervezetekről a szervezetek súgójában, vagyis ITT találhatsz

Egyelőre a saját helyszínek, birtokok még nincsenek a játékban. Természetesen dolgozunk rajtuk, és várhatóan egy-két hónapon belül be is kerülnek. Akkor fog majd a hozzájuk tartozó szabályzat is bekerülni ide.


9.) Kalandmesterek szabályzata

A mesélők szabályzata: mire jogosultak, mit tehetnek vagy mit nem tehetnek, mire számíthatsz Te egy kaland során egy kalandmestertől.

(A kalandmesterek egyfajta összekötők a játékosok és a staff között.)

- A Kalandmester saját magának (karakterének) nem mesélhet!
- A kalandmester beleírhat bárki játékába bármikor, amennyiben a játékosok Kalandor játékmóddal rendelkeznek.
- A Vándor játékmódú karakterekre nem írhatnak rá. Ez alól kivétel, ha a Vándor játékmódú karakter veszélyes területre tévedt vagy eseményen vesz részt. Ebben az esetben szabadon ráírhat.
- Amennyiben egy olyan játékba szeretne beírni egy Kalandmester, amiben egy Vándor és Kalandor játékmódú karakter együtt játszik, engedélyt kell kérnie privát üzenetben a Vándor játékmódú karaktertől. Ez alól kivétel, ha a Vándor játékmódú karakter veszélyes területre tévedt vagy eseményen vesz részt. Ebben az esetben szabadon ráírhat.
- A kalandmester a kalandra jelentkezett játékosnál okozhat csonkítást és halált vándor kasztú karaktereknél is, amennyiben az adott mesélőnek az adott játékra ez megengedett (vagy Legendár titulusú)
- A kalandmester által leírt dolgokat nem szabad figyelmen kívül hagyni.
- Kalandokat csakis mesélőknek, azaz Kalandmestereknek van joga indítani. Találhatsz ki valamilyen történetet, amihez kalandmester segítségét kéred, - ám ebben az esetben is a kalandmester dönt a történet fordulatairól, tehát nem határozhatsz meg mindent - de Te magad nem szervezhetsz le egy mesélést, és nem is mesélhetsz másoknak.
- A kalandot meghirdető kalandmester joga elbírálni, kit fogad a kalandba, kit és mikor helyez NJK státuszba (ha esetleg inaktívvá válnak, vagy valami IC oka van annak, hogy nincs szabad akaratuk), vagy mikor zár ki valakit a kalandból.
- A kalandot meghirdető kalandmester szabadon rendelkezik a játszó karakterekkel, játékbeli döntései véglegesek, és elkerülhetetlenek.
- Meghirdetett kalandokon a karakterhalál lehetséges.
- Ha a kalandmester egy karaktere benne van valamely szervezetben, akkor annak a szervezetnek az adott kalandmester nem mesélhet, csak kifejezetten kivételes esetekben, külön engedéllyel és felügyelettel. A jutalmazás is a staff engedélyezésével lehetséges ez esetben.

Kalandra jelentkezésnél, ha többen jelentkeznek a meghirdetett maximális mennyiségnél, akkor a KM dönt, hogy kit vesz fel a játékba, az alapján, hogy kik jelentkeztek előbb, vagy aktivitás és fogalmazásmód alapján. A játékosoknak nem kell tudnia, hogy miért döntött úgy a KM, ahogy, csak elfogadni a döntést, hogy részt vehetnek-e az adott kalandban, vagy sem.
Amennyiben az egyik jelentkező a sok közül éppen az új kalandra való jelentkezése előtt már részt vett egy kalandban, avagy sok kalandban részt vett már addig, és van aki sokkal kevesebben, akkor az a játékos bizonyos hátránnyal indulhat a kevesebbet kalandozókkal szemben, hiszen meg kell adni a lehetőséget azoknak is, akik eddig még nem tudtak részt venni sok (vagy egyáltalán) kalandban.

Kalandmesterek titulusai:
- Mesemondó
- Krónikás
- Legendár


Mesemondó
Azok a mesélők, akik ritkán adnak fel saját kalandokat, inkább csak beírogatnak egy-egy játékba, ha úgy látják, hogy szükség lenne egy kis eseményre, és a játékosok sem bánhatják ezt, illetve jelentkezhetnek kisebb mesékre (például kereskedő megszemélyesítése vásárlásnál). Nem ölhet vagy csonkíthat, de sebezhet karaktert. Jutalmazhat, de csak kisebb, kevesebb értékű holmikat. Választható titulus a kalandmesterek között.

Krónikás
Azok a mesélők, akik leginkább kalandokat szeretnek indítani, amelyek akár hosszabbak, nagyobb volumenűek is lehetnek. Természetesen ők is ráírogathatnak játékosokra, vagy megszemélyesíthetnek kisebb karaktereket vásárlásoknál, stb, de leginkább a saját kalandokat preferálják. Indokolt esetben és staff engedéllyel ölhet és csonkíthat karaktert, ha az adott karakter abba a szituációba sodorta magát a döntéseivel. Nagyobb varázstárgyakat, holmikat és dreel összegeket is jutalmazhat, amennyiben alaposan megindokolt a szituációban és a kalandban, és a staff is engedélyezi. Választható titulus a kalandmesterek között.

Legendár
Ezzel a kitalált névvel próbáljuk hangsúlyozni, hogy ezek azok a mesélők, akik nem csak rád írhatnak, nem csak kalandokat indíthatnak, hanem meg is csonkíthatják vagy akár meg is ölhetik a karakteredet mindenféle különösebb ok és engedély nélkül. (Például ha veszélyes területre térsz be – persze megadva az esélyt a küzdelemre, és nem visszaélve a hatalmával.) Nagyobb varázstárgyakat, holmikat és dreel összegeket is jutalmazhat, amennyiben alaposan megindokolt a szituációban és a kalandban. Valamint igényelhetnek maximum három Hős karaktert.
Ezt a posztot nem lehet igényelni, a STAFF ajánlja fel egyik másik kalandmesternek, ha az már huzamosabb ideje aktív és jó mesélő, és tisztában van az oldal szabályzatával.

A kalandmesterek a Mesemondó és a Krónikás között ingázhatnak, kérhetnek változtatást egyikről a másikra, félévente egyszer.
A kalandmestereknek legalább hetente egyszer kötelességük bejelentkezni az oldalra, amennyiben nincsenek játékban, és ellátni kalandmesteri teendőiket. (Kivételt képez ez alól az indokolt hiányzás, pl „szabadság”, nyaralás, ünnepi tevékenységek miatti előre jelzett távolmaradás, stb)
Ha éppen mesélnek akkor az adott mesélés gyorsaságához mérten elvárt a bejelentkezésük és hozzászólás írásuk.
(Lassú játék: heti 1-2 hsz, Normál játék: heti 3-5 hsz, Gyors játék: napi 1hsz, Villámjáték: RT azaz real time, vagyis valós idejű játék. Ez a kalandmesterre és a kalandot elvállalt játékosokra is vonatkozik, /fő, és nem /kaland!)

Kalandmesteri teendők:
- heti egyszeri belépés akkor is, ha nincsenek kalandban
- megnézni, nem keres-e valaki olyan kalandot, amit elvállalhat
- felad saját kalandhirdetéseket
- elvállal és megír mini kalandokat
- kéthavonta legalább 1 kisebb kalandot kell indítania vagy lemesélnie
- ellenőrzi, hogy minden rendben van-e az oldalon a játékosok körében (pl nincsenek e konfliktusok, szabályszegések)
- amennyiben bármilyen problémát talál, szól az adminisztrátoroknak és moderátoroknak
- vigyáz a chat és az oldal békéjére

10.) Staff szabályzat

A staff, azaz a vezetőség, az adminisztrátorok és moderátorok szabályzata: mire jogosultak, mit tehetnek vagy mit nem tehetnek.

- Az adminisztrátorok belelátnak a privát üzenetekbe, (szükség esetén rákereshetnek üzenetekre) de nem adhatják ki azt harmadik félnek.
- Az adminisztrátorok IP alapján kitilthatnak, módosíthatják a fórum bármely részét.
- Az adminisztrátorok módosíthatják vagy bővíthetik a szabályzatot.
- Az adminisztrátorok, moderátorok és mesélők is törölhetik a hozzászólásokat, ám a törölt üzenetet az írója privát üzenetben megkapja! (Kivételt képeznek ez alól a spammek, duplikációk, teljességgel értelmetlen vagy egyáltalán nem a világba illő elemeket tartalmazó hozzászólások.)
- Az adminisztrátorok, moderátorok és mesélők szerkeszthetik a hozzászólásokat, de //jelek között a javított hozzászólás végére minden esetben oda kell írniuk a szerkesztés pontos okát. (pl.: //Helyesírási hiba: ’muszály’ javítva: muszáj//)
- Az adminisztrátorok és moderátorok írhatnak ki közleményeket, válaszolnak a kérdésekre, segítik a fórumozókat.
- Az adminisztrátorok és főmoderátorok törölhetnek bejegyzést a chatről, és kitilthatnak róla.
- Az adminisztrátorok és moderátorok kötelezhetnek a szabályok betartására, figyelmeztethetnek, vagy akár törölhetik a karakteredet, súlyos esetben akár a felhasználódat is.

Az adminisztrátoroknak naponta, a moderátoroknak legalább 2-3 naponta be kell lépniük az oldalra, és ellátni teendőiket. (Kivételt képez ez alól az indokolt hiányzás, pl „szabadság”, nyaralás, ünnepi tevékenységek miatti előre jelzett távolmaradás, stb)

Adminisztrátori teendők:
- a játékosok üzeneteire való válaszadás
- problémamegoldás
- válaszadás a topicokba, hirdetések/OC játékok feladása/kiírása
- hozzászólások ellenőrzése, javítása
- szabályszegések szankcionálása
- a fórum békéjének megőrzése
- az oldal programozása
- eventek kiírása
- chat ellenőrzése és rendben tartása
- figyelmeztetések elküldése
- a staff és a kalandmesterek összefogása és irányítása
- közösségi programok szervezése

Moderátori teendők:
- a játékosok üzeneteire való válaszadás
- problémamegoldás
- válaszadás a topicokba, hirdetések feladása
- hozzászólások ellenőrzése, szerkesztése
- szabályszegések szankcionálása
- a fórum békéjének megőrzése
- eventek kiírása
- chat ellenőrzése és rendben tartása
- figyelmeztetések elküldése
- a kalandmesterek összefogása és irányítása


AMENNYIBEN NEM ÉRTED A SZABÁLYZAT BÁRMELY PONTJÁT, kérdezz bátran, és segítünk!
AMENNYIBEN NEM AKAROD ELFOGADNI A SZABÁLYZAT BÁRMELY PONTJÁT, legyen az egy szabály vagy a megszegéséért kiszabott büntetés, stb, abban az esetben ne regisztrálj az oldalra, hiszen a regisztráció feltétele a szabályzat teljes körű elfogadása.
Az oldal készítői fenntartják a jogot rá, hogy bárkit indoklás nélkül töröljenek.
A REGISZTRÁCIÓVAL az itt olvasottakat tudomásul vetted, elfogadtad a szabályzatot és az esetleges megszegéséért járó szankciókat.

Innentől a mi kezünkben vagy! ;)
De ne aggódj… a lehető legjobb kezekben leszel! :)))

-VÉGE-


Általános felhasználási feltételek

© Leeras Legendája 2018-2020 │ Minden jog fenntartva.
Általános felhasználási feltételek