Főmenü

Főoldal Fórum Szabályzat Chat

Világleírás

Leeras Világa Delron Fajok Kasztok Mágia Hitvilág Bestiárium és herbária Térképek Legendás Leerasiak

Súgó / Segítség

Kezdő Kalandoroknak Kreatív Kalandoroknak Karakterlap Struktúrák GY.I.K.

Egyéb

Alkotók Kockagurító

Oldal tetejére

GY.I.K.



Ez itt a Gyakran Ismételt Kérdések, azaz röviden GYIK részlege. Itt mindenféle olyan kérdésre megtalálhatod a választ, ami felmerülhet a játékosokban egy-egy dologgal kapcsolatban. Folyamatosan bővül, ahhoz mérten, mi az, amit esetleg a játékosok gyakrabban kérdezgetnek úgy, hogy valóban nincs még leírás vagy plusz információ róla az oldalon. Ám fontos megjegyeznünk, hogy ez a részleg egyáltalán nem váltja fel semmilyen módon a "Kezdő Kalandoroknak" nevű fülecskét, hiszen az az a hely, ahol mindent részletesen elmagyarázunk Neked a kezdetekről és az oldal dolgairól! Ezért mindenképpen nézz be oda, akkor is, ha már szerepjátékoztál máshol! Amit itt megtalálsz, az még nem elég ahhoz, hogy játszhass az oldalon, ezek csak a már játékba rázódott játékosok segítségére vannak itt! Tehát itt is elmondjuk, olvasd el a Kezdő Kalandoroknak nevű fülecskét (<<< arra van, baloldalon)! Mert ott szinte mindent megtalálsz leírva, ami kérdésed csak lehet a játékkal kapcsolatban, és a kényelmed kedvéért elláttuk linkekkel is!


OC - KARAKTEREK


Mi az a Hős karakter?

A 'Hős karakter' ranggal ellátott karakterek ugyanolyan hétköznapi életet élhetnek, mint a Te karaktereid (azaz bármikor, bárhol, bárhogyan játszhatnak), ám komoly fordulatokat vihetnek az életedbe, na meg a világ sorsába, és tulajdonképpen Kalandmesteri státusszal bírnak. Vagyis bármit is írnak, bárhogyan mesélnek, arra kötelező reagálnod! Valamint az esetleges történéseket is Kalandmesteri szinten irányíthatják, befolyásolhatják. Irányítójuk minden esetben egy Staff tag, vagy egy Kalandmester. Többnyire híres, ismert vagy nagyhatalmú szimelek.
Figyelem! A Hős karakter NEM játékos karakter! Ezért nem is láthatjátok őket nap mint nap belépni és csak úgy játszani, mert ők azért vannak, hogy kalandmesteri státuszban alkalomadtán színesítsék a hétköznapjaitokat és kalandokat vezethessenek fel esetlegesen. Mindössze azért nem egyszerű Kalandmesterek, hanem konkrét személyek, hogy ezáltal személyesebbé, átélhetőbbé, élvezhetőbbé és színesebbé tehessük az egyes hírességekkel való interakciókat, és megpróbálhassunk valami egyedi és különleges dolgot nyújtani a számotokra.

Mi az a Speciális karakter?

A 'Speciális karakter'-ek az oldal staffjának közös karakterei. Például: Városi Őrség, Lessandre Nővérei, stb. Ezeknek a különböző nagy csoportoknak saját karakter lett létrehozva, amelybe bármelyik staff tag vagy 'Legendár' titulusú Kalandmester bármikor beléphet, és írhat velük. Kalandmesteri státusszal bírnak, azaz az ő hozzászólásaikat nem hagyhatjátok figyelmen kívül, és kötelező reagálni rájuk. Valamint ugyanúgy el kell fogadni az esetleges fordulataikat, akár egy Kalandmesternél - hiszen egyébként is valószínűleg egy KM, ha nem egyenesen egy staff tag irányítja éppen. (Egy játékon belül nem történik váltás egy adott speciális karaker irányítói között. Vagyis aki elkezd egy játékot egy adott speciális karakterrel, mindig az is fejezi be.)

Mi a különbség a Speciális karakter és a Speciális faj között?

A 'Speciális karakter'-t lásd eggyel fentebb. A 'Speciális faj' pedig a fajleírásoknál található utolsó három, azaz külön kérvényezhető faj (cherub, nimfa, rakassa). Ide tartoznak még az idősebb elfek, szilvánok, stb, és a fejleírások szerint gyermeknek mondható karakterek, stb. (Akik nem léptek még legalább kamasz korba.) Míg a 'Speciális karakter' egy Kalandmester vagy Staff tag áltla irányított, mesélői státuszú karakter, addig a 'Speciális faj' egy egyszerű játékos karakter, amelyet külön kérvényezhetnek a játékosok bizonyos számú hozzászólás és rang elérése után. Nézd meg a szabályzatban! (Rutinos játékos rang.)

Miért csak három Világi kasztú karakterem lehet?

Bizonyára érdekel a válasz, miért pont a Világi kasztú karakterből lehet egyet-egyet mindegyikhez, és mindegyik másik kasztból bármennyit.
Kereskedőnél például szeretnénk elkerülni a kiskapukat, amelyek a kaszttal, és annak több regisztrációjával járhatnak. Előnyt szolgáltathat, ha több kereskedőd van, akik valószínűleg valamiképpen, közvetlenül vagy közvetetten össze is dolgoznának, és egymásnak segítenének, akár csak az árazással vagy bármi mással. Ez pedig már önmagában is szabályellenes, így jobb, ha mindenkinek csak egy kereskedője van.
A nemesnél komoly IC problémákat is okozhat, főleg, ha két különböző nemesi család nemesét készítenéd el. Ugyanis a nemesek komolyan belefolyhatnak a politikába (nem muszáj, de akkor meg nincs sok értelme), így pedig sosem tudhatod, mikor találod szemben magad éppen a másik saját karaktereddel. Viszont, mivel multiddal nem játszhatsz együtt, így bonyodalmakat okoznál. Ha a két nemesed családja ellenséggé válik, hogyan oldanád ezt meg? Vagy, ha éppen olyan szintre emelkedtél, hogy egy nagy ház a szárnyai alá venne, de nekik nem tetszik a másik ház, amiben még vagy, vagy éppen téged küldene el a saját karakteredhez, hogy kicsit ápoljátok a kapcsolatot? Csak bonyodalom bonyodalom hátán, amit előbb vagy utóbb szülhet.
A polgárnál pedig más az egyszerű ok. Ne lehessen mindenkinek hat fogadója, húsz ivója és kilenc boltja, teszem azt, csak azért, mert egy polgár kaszttal olcsón megveheti.
Így hát ez a magyarázat, ezért kell jól meggondolni az ilyen irányú karaktereidet (persze az összes többit is), és ebből a három kasztból így kasztonként csak egy, azaz 1db karaktered lehet majd, összesen.


OC - FELADATKÖRÖK


Ki az a mentor?

A mentorok olyan játékosok, akik bár nem tartoznak a staffba, de segítik a staff munkáját azáltal, hogy elvállalják a kezdő játékosok patronálását. Vagyis elmagyaráznak nekik dolgokat, amiket esetleg nem értenek, bevezetik őket az oldal világába, a játékba és a közösségbe. Ez kimerülhet egyszerű üzenetváltásban is, ám akár játékba is kezdhetnek, hogy így együtt gyakoroljanak. Ez mentorfüggő. A mentorokat felismerheted azáltal, hogy a rangjuk mellett egy (M) található.

Hogyan lehetek mentor?

Mentor akkor lehetsz, ha már van minimum egy játékos rangú karaktered, megfelelő a helyesírásod és fogalmazásod, és tisztában vagy az oldal világának alapvető dolgaival, valamint a szabályzattal. Valamint fontos az empátia, a segítőkészség, és, hogy tudj valamennyi időt szánni rendszeresen az oldalra, így pedig a játékosokra, vagyis mentoráltakra. Ha ezeknek a feltételeknek megfelelsz, akkor bármikor jelentkezhetsz egy staff tagnál, hogy szeretnél mentor lenni, a staff pedig elbírálja, hogy végül azzá válhatsz-e vagy sem.
(Jelenleg nem keresünk új Mentorokat.)

Mit jelent az, hogy "Ügyeletes Stafftag"?

Mint láthatod, a fórumon, a baloldali információs sávban találsz egy olyat, hogy "Jelenleg Ügyeletes Stafftag". Itt időről időre felbukkan egy-egy stafftag neve, majd eltűnik. Ez azért van, mert amikor látod ott egy stafftag nevét, az éppen "betette magát ügyeletbe", vagyis azt jelzi ezáltal felétek, hogy teljes gőzzel készen áll arra, hogy megválaszolja a kérdéseiteket, és segítsen Nektek. Ez nem azt jelzi, hogy éppen online-e valaki a staffból, hiszen sokszor akkor is itt vannak, amikor nem látjátok őket sehol sem, csak éppen valamin gőzerővel dolgoznak a színfalak mögött. Mindössze azt jelzi, hogy abban az időben, amikor ott látod az adott stafftag nevét, ő biztosan készen fog állni rá, hogy minden tőle telhetőt megtegyen azért, hogy segíthessen Neked. Ha bármi olyan problémád adódik, amelyet mindenképpen csarában (PÜ) kell megbeszélned egy Stafftaggal, például jelentenél egy játékot, vagy hibát, esetleg fontos, személyes kérdésed lenne, akkor mindig nézd meg előbb, hogy ki az ügyeletes, és neki küldd el, hiszen azért van ügyeletben. Ha épp nem látsz senkit sem, kérjük türelmedet, vagy ha halaszhatatlanul fontos, érdeklődj utána, van-e valaki épp online a Staffból, akivel beszélhetsz.

Kik a Staffsegédek, és hogyan válhatok azzá?

Gyakornokok, ha úgy vesszük. Ideiglenes rang, amely egy lépcsőfok affelé, hogy egy napon az adott segéd Staff tag lehessen, Moderátor vagy Kalandmester formájában. A Staffsegédek legfőbb feladata a hozzászólások ellenőrzése és javítása, emellett pedig olyan feladatokat is ellátnak, mint a játékosok megsegítése, vagy apróbb háttér feladatok és munkák, melyekkel a Staff megbízza őket. Az Adminisztrátorok ajánlhatják meg neked ezt a rangot, saját magadtól nem jelentkezhetsz. Ha aktív vagy, kreatív, betartod a szabályokat, jó a helyesírásod és a fogalmazásod, ismered már a világot és a közösségbe is jól beilleszkedsz konfliktusok nélkül, akkor növeled a lehetőségét, hogy Téged is felkeressünk egyszer.


IC - MAGYARÁZÓ


Mi az a LÁMA?

A LÁMA a Leerasi Fáma rövidítése, amely Leeras világának egyfajta hírújsága, pletykarovata, stb. A Főoldalon megtalálhatod a linket (az első lámás kép), amely a fórumra kalauzol az IC Hírekhez (alatta pedig a régebbiekhez a linket, a másik képpel), ezek fontos információkkal és érdekességekkel is szolgálnak a karaktereitek számára. Tehát a Leerasi Fáma IC, azaz játékbeli híreket tesz közzé bizonyos időközönként. Jelenleg ez az IC Hírek.

Hogyan értesül a karakterem a LÁMA híreiről?

Mivel Leerason mai formájában nem létezik újság, így leginkább kikiáltóktól hallhatod az ott elolvasott híreket, esetleg pletyka alapján olyan NJK-któl vagy JK-któl, akik kikiáltóktól vagy másoktól hallották. Tehetősebbek pedig azt is megtehetik, hogy írnokok által feljegyzett pergamentekercsekről olvassák el ezeket a friss híreket. (Ám az írnokok is a kikiáltóktól hallottakat jegyzik le és sokszorosítják. Ezeket a pergameneket pedig leginkább csak a nemesek, magasrangúak tudják megszerezni. Ez hasonlít a leginkább egy "újság" formához.)

Mi tudható a Fitofutamról IC?

A Fitofutam IC, azaz a játékban, valóban megrendezésre kerül, minden hétvégén, Leorth napján. A futam az Azúrparkban található Királyi Arénában van, s minden héten más raptorok versenyeznek. Nyugodtan ki lehet játszani, hogy valaki egy hétvégén itt tartózkodik, mindössze tüntessétek fel a fejlécben valamilyen módon, hogy itt vagytok az Azúrparkon belül. Ezen túl természetesen nem kötelező kijátszani egy futamon való részvételt sem, így bárki számára maradhat ez a kis szerencsejáték OC, azaz játékon kívüli is.

Esemény, Kaland, Mini Kaland, Küldetések. Mi a különbség?

A közös mindegyikben, hogy egy Kalandmester (Legyen az tényleges Kalandmester, Speciális karakter vagy Hős karakter) meséli. Azonban mégsem ugyanazok, ezt jó megjegyezni.
Az Események, másnéven rendezvények, amikből minden évben négy nagy globális van (Ragonek király születésének napja, Nyári Fesztivál, a Mágia Napjai és Téli Bál) és néhány kisebb (Pl.: Tavasz Ünnep, Szüreti Bál, Szellemjárás Ünnepe, Szerelmesek Napja, Nővérek Napja, stb.). Ezek minden esetben csak vásárlással, és néha versenyekkel megtüzdelt, a játékosok számára kis színesítő elemként, plusz lehetőségként szerepelnek, és fontos szerepük, hogy általuk valamelyest helyre rázódhassanak a különféle időbeli eltérések, amelyeket a karakterek különféle hosszabb, rövidebb játékai okozhatnak. Ezeken a részvétel nem kötelező, nem kell jelentkezni (kivéve a versenyekre), viszont minden résztvevő az Esemény fejléce alatt kalandor játékmódúvá válik. Meghatározott időtartama van.
A Kaland az a Kalandmesterek által meghirdetett, többnyire harcos, vagy kutatós, sokszor utazással egybekötött mesélés, amely különféle veszélyekkel járhat, és különféle szimeltpróbáló történések és döntések elé állíthatja a karaktereket. Minden esetben jelentkezni kell rá az adott Kalandmesternél az adott követelményeknek megfelelően, és általában egy Kalandra korlátozott számú játékos mehet csak, akiknek tartaniuk kell a reagsorrendet, és folyamatosan egyeztetniük kell a Kalandmesterükkel. Sérülhetnek, akár meg is halhatnak, azonban a Kalandok végén többnyire mindig jár valamiféle jutalom, ha a karakterek megállták a helyüket. Hosszabb időtartamú lehet, hónapokig is elhúzódhat.
A Mini Kalandok sokkal kevésbé veszélyesek, mint a rendes, nagy Kalandok, és gyakorta váratlanul érkeznek. Sokszor bármennyien részt vehetnek rajta, akik beírják magukat a megfelelő fejléccel, és eleget tesznek az esetleges követelményeknek. Valamilyen szintű jutalmazás is lehet a vége, de az is lehet, hogy a jutalom egyszerűen csak maga az élmény. Ilyenek lehetnek esetleges gyógyítói események, váratlan tűzvész, erős vihar, stb. Nincs túl sok esély még a sérülésre sem, de persze előfordulhat olyan helyzetekben. Általában csak néhány naposak, gyors leforgású kis mini történések, hogy megszakítsák a szürke hétköznapokat.
A Küldetések pedig a Vándorok Terén található Hirdetőtáblán fellelhető Kalandmesterek által meghirdetett feladatok. Többnyire az önálló kijátszásra ösztönöznek, és csak a végén vesz benne részt ténylegesen a Kalandmester, de bizonyos esetekben előfordulhat, hogy a kijátszásodba beleír a KM. A lényege, hogy a karakter önállóan, vagy párban is tudjon a hétköznapok szürkeségéből kiszakító apró kis feladatokat végrehajtani, amivel még dreelt is kereshet. Ennek legfőbb célja a szórakozás, s általa megismerhető sok érdekes, színes NJK karakter, akik egyedi történeteikkel és személyiségükkel élőbbé tehetik a világot. Ennek gyakorta kikötése a Játékos rang, és bizonyos számú hozzászólás, azonban az idő az elvégzésére rugalmas, csak akkor kell egy megszabott időintervallumot tartani, amikor már a Kalandmesterrel megy a kijátszás.


IC - SEGÍTSÉGEK


Milyen hangszerek vannak a világban?

A világban fellelhető jelenlegi hangszerek: hárfa (elfektől), furulya, fuvola (elfektől), síp, pánsíp=szilvánsíp (szilvánoktól), lant, bőgő (elfektől), hegedű (elfektől), hangdrum=hangdob (déli, soulan hangszer), nickelharph=hárfalant (északi, raun hangszer), dob, líra (elfektől), kettőssíp (orkoktól), bőrduda (altosról), csengettyű, bronzharang, üstdob, gong, darbuka (asuriktól)

Van átfogó segítség az oldalon, hogy korhűen és helyesen játsszak?

Igyekszünk minél inkább segíteni nektek abban, hogy sikerüljön belesimulnotok egy középkori, nagyban feudális, fantasy tásadalomba. Ezeknél pedig, a karaktered helyes kijátszása érdekében ajánljuk, hogy nézd meg és gyakran olvasgasd a Fórum/Segítség és hibajelzés/Tippek és tanácsok topikot. Rengeteg hasznos információt és kis segítséget találhatsz ott, s bizonyos részek még a helyesírásban és a képszerkesztésben is segédletet nyújtanak számodra, nem csak a megfelelő kijátszásban. Ha szeretnéd tudni, miféle "fürdőruhát" hordhatsz ebben a korban nyáron a tengerparton, hogyan zajlik az udvarlás, vagy egy esküvő, miként ünnepelnek születésnapokat a különféle fajok, milyen emberi rasszok léteznek, hogyan utazz rendeltetésszerűen a játékban nagy távolságokat, vagy hogyan írj középkori stílusban és művészien levelet (stb), ez az a topik, ami a segítségedre lesz, és folyamatosan bővül is!

Hogyan nyerhetem el a polgárjogot, hogy bevihessem a hátasomat Delronba?

Bizonyos veszélyesebb hátasokat az IC Delroni Tíztörvény szerint nem vihet be akárki a Három Birodalom fővársába. Ezt a Bestiáriumban elolvashatjátok az adott bestiánál, hogy alapból lehetséges-e, vagy sem. Ha nem lehet, akkor nem lehet, viszont van egy kitétel: ha valaki delroni polgjárjoggal rendelkezik. Ehhez IC hivatalosítás kell, a Palotakertben, a Királyi Hivatalban, a Tíztörvényben leírtak szerint, de ezt nem szükséges kijátszani, elég, ha a karaktered tudja ezt, hogy megtörtént és szükséges volt. A fontos ebben a helyzetben az OC! Mégpedig az, hogy ezt abban az esetben teheted csak meg, ha a karaktered rendelkezik megvásárolt Saját Birtokkal OC is, nem csak IC (fejlécesen), és az adott Saját Birtokon megfelelő körülmények lettek neki kialakítva. (Speciális karám, ketrec, stb.) Ez ugyanígy bármilyen veszélyes bestia tartására is vonatkozik az egyéb plusz adott tartási körülményekkel, például a társállatokra is a megfelelő eszközökkel (szájkosár, póráz, stb). Itt pedig vedd azt figyelembe, hogy a hétköznapi veszélyes bestiák, amik nem leerasi mágikus állatok, mint például egy tigris, puma, farkas, hiúz, (stb) csak és kizárólag ketrecben tartható végig, egy Saját Birtokon is, elzárva. Hiszen ők nem csak veszélyes bestiák, de teljes mértékben állati intelligenciával és ösztönökkel rendelkeznek, nem magasabb szintűek, mint egy mágikus leerasi bestia. Egy betanított és szelíd warg nem fogja leharapni a gazdája kezét, de egy megszelídített puma, ha úgy hozza a helyzet, megteszi - így nem hagyhatják el a ketrecüket és fokozott elővigyázatosság szükséges esetükben.

© Leeras Legendája 2018-2023 │ Minden jog fenntartva.
Általános felhasználási feltételek