Főmenü

Főoldal Fórum Szabályzat Chat

Világleírás

Leeras Világa Delron Fajok Kasztok Mágia Hitvilág Bestiárium és herbária Térképek Legendás Leerasiak

Súgó / Segítség

Kezdő Kalandoroknak Kreatív Kalandoroknak Karakterlap Struktúrák GY.I.K.

Egyéb

Alkotók Kockagurító

Oldal tetejére

Kezdő Kalandoroknak



Üdvözlünk, Kalandozó! :)
Hogy mi ez a menüpont? Egyszerű a válasz. Segítség mindazoknak, akik még újak az oldalunkon, esetleg egyenesen kezdő szerepjátékosok.
Itt végig veszünk mindent együtt, lépésről lépésre, a lehető legrészletesebben persze, hogy minél érthetőbb legyen a dolog azok számára is, akiknek tényleg még semmi tapasztalatuk nincs ebben. Beszélünk a regisztrációról, a karakteralkotásról, a beállításokról és a profilról, a játék kezdetéről, és még hosszan sorolhatnám. De hát látjátok magatok is!
Jó böngészést hozzá, és reméljük megfelelő segítséget nyújtunk ezzel a számotokra! Ám ha mégis lennének dolgok, amiket nem értesz, bátran írj majd a fórumon a megfelelő segítséges topikba, vagy keress fel bennünket privát üzenetben!


1.) Mi az az frpg?



a) A fórumos szerepjátékról kezdőknek



A fórumos szerepjáték (röviden FRPG), vagy "szöveg alapú online szerepjáték" a szerepjátéknak azon formája, melyet a játékosok egy fórumon játszanak le, egyesítve a szerepjátékot a "közös regényírással". A játékok változóak, néhány játékot csak mesélő felügyeletével lehet játszani (ezt nevezzük többnyire mesélésnek, kalandnak), néhány viszont teljesen szabad stílusú, és a mesélői beavatkozás opcionális (ez az „átlagos” játék, ezek vannak többségben). A játék úgy folyik, hogy az egyik regisztrált felhasználó leírja, hogy a karaktere mit mond, és mit csinál anélkül, hogy irányítaná a többi felhasználó karakterét, és vagy egy/több másik játékos válaszol rá, vagy egy mesélő. Ez így folytatódik egészen a "kaland", az aktuális "játék" végéig, míg a 2 vagy több karakter elköszön egymástól.
A fórumos alapú szerepjátékokról így általában el lehet mondani, hogy szöveges alapú online szerepjátékok, élet szimulációs elemekkel keverve (de természetesen a szöveges alapú játék határain belül).

Szóval a lényeg a lényeg: itt a karaktereddel játszol, amelyet regisztrációkor hozol létre, aztán a karakterlapodon megírhatod az előtörténetét, balladáját. Jellemet csinálsz neki, élettörténetet, családi hátteret (mondjuk van három testvére, vagy nincs jó viszonyban a szüleivel, xy faluban született messze északon - azaz nagyjából szinte bármi, normális keretek között) stb.
A múltad az előtörténeted, a megírásával az lezárul, a múlt kijátszására a fórumon nincs lehetőséged. Ezután elkezdheted a játékot, kezdetét veszi a jelen idő, vagyis ami éppen most történik majd a karaktereddel a játékok során.
Szóval itt éldegél a karaktered, néha esetleg utazgat, vagy megmarad mondjuk a fővárosban Delronban, (teszem azt, hogy fogadóra gyűjtsön amit nyitni szeretne majd) kalandokban vehet részt, rendezvényekre mehet (karneválok, lovagi tornák, álarcos bálok), ismerkedhet a többi kalandorral, stb.
Ne aggódj, magába a játékba hamar bele lehet rázódni, a staff is mindig segít, sőt általában a többi játékos is. Bármilyen kérdés és probléma esetén forduljatok bátran hozzánk, vagy hozzájuk!

Addig is ne feledd: mindenki volt kezdő egyszer. Ne csüggedj, ha valami nem megy elsőre, másodikra majd jobb lesz, mint valaha!


b) Szerepjátékosok szabálykönyve


Fontos, hogy minden szerepjáték oldalon legyenek szabályok.
Az egyik legfontosabb mindig, minden körülmények között az, hogy ne feledd: A KARAKTER NEM EGYENLŐ A FELHASZNÁLÓVAL!

Lehet, hogy a karaktered egy másik karakterrel halálos ellenségek, de a felhasználóval jó barátok lesztek. Valamint attól még, hogy egy felhasználóval nem kedvelitek egymást, nem kell mindezt (és nem is szabad) kivetíteni a játékra! Ha ilyen dolog történik, és nem tudtok kompromisszumra jutni, akkor inkább kerüljétek el egymást játékon belül.
Különítsétek el tehát a játékot a valóságtól! Ide mindenki más, akárcsak Te is, kikapcsolódni, szórakozni jön, ezt tartsátok szem előtt!

Az oldal szabályzatát itt találhatjátok: Szabályzat

Itt minden fontos dolgot összegzünk, mit szabad és mit nem a játéktéren, vagy az off topikokban (játékon kívüli megbeszéldékben). Kérlek, böngészd át alaposan, mert ennek tudata elengedhetetlen ahhoz, hogy elkezdd a játékot!
Tudjuk, tudjuk… hosszú és unalmas, és amúgy sem fogsz mindent megjegyezni elsőre, de azért hidd el nekem, nem árt az elolvasása, hogy tisztában légy legalább a fontos dolgokkal. Jobb most rászánni pár percet, mint később azon búslakodni, hogy bannoltak valahonnan. (Reméljük ilyen azért nem lesz :) )
Az, hogy nem tudsz egy szabályról ami létezik, és emiatt megszeged, még nem mentesít Téged az esetleges büntetés alól.


c) Rövidítések, saját szavak


Itt találhatod azokat a rövidítéseket és leeras világához tartozó szavakat, amelyekkel találkozhatsz az oldalon. Jó ha tudod mi mit jelent, hogy ne állj értetlenül a dolgok előtt, amikor elhangzanak.

RT – real time, azaz valós idejű, pörgős játék, melyet folytonosan játszotok, nem szakítjátok félbe, hogy majd máskor folytatjátok.
NRT – not real time, nem valós idejű játék, lassabb menetű, amelyben akkor írtok, amikor éppen tudtok, akár napokra félbehagyva
jk, kari – játékos karakter/karakter, avagy az a lény, akit a játéktéren megszemélyesítesz
hsz – hozzászólás, vagy reag: általában a karaktereddel írtakat nevezik így
user – felhasználó, te magad és a többi játékos
ic vagy on – in caracter, vagyis karakteren, világon belüli állapot
oc vagy off – out of caracter, vagyis karakteren kívüli állapot, azaz maga a felhasználó, te magad, és a valós világbeli dolgok
pm vagy pü, nálunk "csara" – private message vagy privát üzenet, amikor egy felhasználóval levelet váltotok az oldalon belül; leeras világában ezt csarának nevezik, így van jelölve a privát üzenet a menüsorban (Csara lásd: Bestiárium)
staff – az oldal készítői, vezetősége, az adminok és a moderátorok, a mesélők, a hős karakterek, röviden "a stáb", akik azon fáradoznak, hogy minden úgy működjön ahogy kell
admin – adminisztrátor, avagy az oldal vezetői, a legmagasabb pozícióban lévő felhasználók
modi – moderátor, avagy az oldal felügyelői, szerkesztői, az adminisztrátor után a legmagasabb pozícióban lévő felhasználó
KM vagy kalandmester – avagy mesélő, aki előre mozdítja a történeteket ilyen olyan kalandokkal az oldalon – magasabb rangú a játékos karaktereknél, és van bizonyos hatalma is, de az adminisztrátor és a moderátor alatt áll, így afféle összekötők a játékosok és a készítők között
VP – vérpisti vagy vérpanni: ezzel a jelzővel szoktuk illetni azt, ha valaki a karakterétől vagy a világtól idegen, túl „tápos” dolgokat tesz. A karakterednek és a világnak is vannak korlátai, aki ezeket átlépi, az VP-zik. (Ezt bővebben lásd: Szabályzat)

EXTRÁK

szimel – így nevezzük, és a leerasiak is így nevezik a fajokat, együtt, mind. A szimel szó jelenthet embert, de ugyanakkor elfet, orkot, törpöt, és minden más játszható fajt is. (Így Leerason például a „Tévedni emberi dolog” közmondás úgy hangzik: Tévedni szimeli dolog. Egy másik példa az "Emberismeret" helyett a "Szimelismeret".)
dreel – leerasi fizetőeszköz. Mint nálunk a forint, csak itt dreelnek hívjuk. Sokszor fogod ezt a szót olvasni/hallani.

2.) Regisztrációs segédlet



a) Email cím és felhasználónév, új karakter (regisztráció)


A regisztrációt itt érheted el: Regisztráció

Fog kérni tőled egy felhasználó nevet a rendszer, amelynek legalább 6 karakternek kell lennie. Bármi lehet a felhasználó neved, amit csak szeretnél, ezt senki más nem fogja látni rajtad (és az adminisztrátorokon) kívül.
A felhasználónév azért van, hogy ezzel jelentkezz be az oldalra.

A felhasználóneved csak az angol ABC kis és nagybetűit, valamint számokat tartalmazhat szóköz nélkül. Ezt a nevet senki nem fogja látni rajtad (és az adminisztrátorokon) kívül, ez csak arra szolgál, hogy bejelentkezhess az oldalra hozzánk! :)
Regisztráció után a megadott email címedre fogsz kapni egy levelet, abban kapod meg a jelszót amellyel beléphetsz!
Ne feledd, ne add ki a jelszavadat harmadik fél számára, fő a biztonság! Ha esetleg elfelejted a jelszavadat, vedd fel velünk a kapcsolatot e-mailben vagy facebookon. Még az adminisztrátorok sem látják a jelszavad, így mi sem tudjuk megnézni, hogy mi volt, de szükség esetén tudunk újat adni helyette.

Az email címedet pedig jól jegyezd meg, ugyanis amit megadsz, arra fog érkezni a rendszer által generált jelszó, amivel be tudsz lépni. Ezt persze ajánlatos első belépés után megváltoztatni.

Ha ezek megvannak (és jól jegyezd meg eztán a felhasználónevedet és az emailedet!) akkor nincs is más dolgod, csak belépés után, bal felül az „Új karakter készítése” menüpontra kattintani. Itt hozhatod létre első, és utána majd a többi karakteredet is! Ezt itt is elérheted: Új karakter

Figyelem!
Kezdő játékosként Zöldfülű rangon fogsz kezdeni, és csak egy, azaz 1db karaktered lehet, amíg nem éred el a Játékos rangot! (Lásd: Szabályzat) Ezért jól fontold meg milyen karakterrel kezdesz, mert ez a karaktered lesz csak addig, amíg el nem éred a következő rangot. Azonban nem kell aggódnod, egy kis figyelemmel és motivációval bárki hamar elérheti, akár már néhány nap alatt is, mi pedig mindenben segítünk a kezdéshez. Ehhez viszont fontos a megfelelő kommunikáció, és hogy kérj segítséget, ha szükséges!

Amíg nincs egy karaktered sem, nem tudsz sem játszani (ez ugye evidens) sem pedig a fórumokba, chatre írni. Ezért legalább egy karakterednek lennie kell! Ám ne aggódj, ha több is lesz majd, igen egyszerűen át tudsz lépni majd egyikről a másikra, hiszen pontosan ezért is lesz egy felhasználónév alatt az összes karaktered. Így sokkal könnyebb dolgod lesz majd idővel, ha több karakterrel is játszol majd egyszerre!

Összesen 16 karaktered lehet az oldalon, hogy ne lehessen végtelen mennyiségű, és viszonylag jól megfontoltan, aktív karaktereket gyártsatok - ám véleményünk szerint még így is rengeteg karakterre van lehetőségetek! :)

Szóval kezdetét is veszi első karaktered megalkotása! :)

b) Hogyan válasszak fajt és kasztot? Milyen nemű legyen a karakterem?


Ez bizony már rögtön két fogós kérdés.
Ahhoz, hogy karaktert tudj alkotni, elsősorban el kell döntened azt, hogy férfi vagy női karaktert szeretnél. Ez fontos, mert amíg ezt a lépést nem ugrod át, nem tudsz egyről a kettőre jutni.
Kezdő játékosként, ha ez az első szerepjátékos fórumod, akkor első nekifutásként mindenképpen veled egynemű karaktert ajánlanék. Tehát ha férfi vagy férfit, ha nő akkor pedig nőt. Így sokkal egyszerűbb lesz belerázódnod a dolgokba. Ha veled ellentétes nemű karaktert szeretnél, az már önmagában is nagyobb kihívás lehet, inkább csak a tapasztaltabb szerepjátékosoknak sikerül ezt rendesen kijátszani – de hát vannak ellenpéldák is természetesen.

Ha megvan a karaktered neme, akkor máris jöhet a faj!
Oldalunkon számos faj közül választhatsz, bár ezek között van három (cherub, nimfa és rakassa) melyeket majd csak akkor indíthatsz el, ha már tapasztaltabb játékos vagy, és van jó pár hozzászólás a hátad mögött. (Igen, ne aggódj, több karaktered is lehet!) Ám ezeken kívül is marad még elég lehetőséged!
Először is nézd végig alaposan a fajokat (nem kell mindent végig olvasni, elegendőek elsőre csak az általános fajleírások): Fajok

Így máris könnyebb lehet a választásod.
Kezdőknek embert ajánlok természetesen, hiszen még egy érdekes kasztú emberrel sem egyszerű a dolog, nem, hogy valamely más fajú karakterrel, de ezt rád bízom.
Ha megvan ez a lépés is, akkor gondold végig hány éves karaktert szeretnél. Ha veled egykorú, úgy természetesen egyszerűbb lehet, de ez a Te döntésed, persze a kiválasztott faj korlátain belül. (Egy ember például nyilván nem fog 120 évig élni, ha 80 éves korában valószínűleg már öregen meghal végelgyengülésben.)

A következő lépés a kaszt. Milyen kasztod is legyen?
Nos, ebből is temérdeket láthatsz itt: Kasztok

Nem tudok kifejezetten ajánlani kezdők számára kasztot. Tudok inkább nem ajánlani, méghozzá azokat, amelyek bonyolultabbnak mondhatóak: mágus, alkimista, orgyilkos, tolvaj, lovag, nemes és kereskedő.

Ezek azok a kasztok, amelyek ezért vagy azért nehezebbnek mondhatóak a többinél. De persze nyugodtan belevághatsz ezen kasztok bármelyikébe is, csak némileg több utánajárást és precizitást igényelhetnek.

Tehát megvan a karaktered neme, faja és kasztja, és jobb esetben még a korát is kitaláltad. Jöhet a következő lépés!


c) Mi legyen a karakterem neve?


Miután már van a karakterednek neme, faja és kasztja, esetleg kora is, jöhet a név! Igen izgalmas dolog, amivel sok, tapasztaltabb szerepjátékosnak is meggyűlik a baja még a mai napig is!

Van, akinél egyszerűen csak beugrik valami, és készen is van, és van olyan, aki napokat gubbaszt egy karakter felett és nem tudja hogyan is nevezze el. Ezen fogunk itt egy kicsit segíteni, amennyire csak tudunk.

A karakternévnél figyelned kell arra, hogy ne tartalmazzon se számot, se speciális karaktert (kivétel ez alól az ’ és a – jelek ). Legalább két tagúnak kell lennie (keresztnév és vezetéknév, ebben a felállásban, előbbi előre írva - kivéve ha a másik neve valamiféle jelző, mint pl az orkokra jellemző „Tenyeres” vagy „Agyaras” esetleg „Laposképű” stb nevekhez hasonló.)

Példa erre: Harry Potter (elől a keresztnév, mögötte a vezetéknév) vagy Havas Jon (elől egy jelző aztán a keresztnév, ez néha megcserélve is lehet pl.: Jon, a Havas - Megjegyzés: ez utóbbit ilyen formában fogadjuk csak el, kis 'a' (vagy 'az') betűvel, a többinél nagy kezdőbetűvel (hiszen név), és vesszővel! Akinél nem ezt látjuk, annak orvul át fogjuk javítani!)
És ezzel a két példával el is jutottunk a következő kikötésig:
SOHA NE HASZNÁLD ISMERT KARAKTEREK, SZEMÉLYEK NEVÉT!
Se regényben, se filmben sem pedig sorozatban vagy játékban szereplő karakterekét. Légy egyedi, találj ki saját nevet, és olyat, ami még ezelőtt nem létezett!
Pontosan erre szolgálnak a névgenerátorok. Ímhol is vannak, hogy elkezdhesd a keresgélést, és megtalálhasd a karakterednek a megfelelő nevet:


Ember névgenerátor

Elf névgenerátor

Törp névgenerátor

Szilván névgenerátor

Goblin névgenerátor

Ork névgenerátor

Mirimi névgenerátor


(Csak bizonyos szint után leregisztrálható karakterek)



Cherub névgenerátor

Nimfa névgenerátor

Rakassa névgenerátor


Figyelem!
A névgenerátorok generálhatnak ismert neveket is, ezért semmiképpen sem a nevek másolását ajánljuk, hanem csak támpontokként, segítségként egy adott névhez! Ettől még ugyanúgy ellenőrizd le google-ban, hogy mennyire ismert, avagy nem ismert a generált név!

A félvéreknek természetesen kereshettek emberi vagy a másik fajuk szerinti nevet is, valamint azt figyelmedbe kell ajánlanunk, hogy sajnos nincs a világban se Lady, se Ser (maximum sör – haha – a szerk.), se Lord, de még Dr. sem így, mint névhez tartozó cím, ezeket a jelzőket ne használd. Valamint ne legyen külföldi szó, vagyis konkrét jelentése (Pl Snow mint Hó, vagy Thunderbird, mint Mennydörgésmadár, stb) Ha ilyen jelzőt szeretnél, akkor legyen magyarul. :) A névválasztásnál pedig még van egy világbeli apróság: az ember fajnál szokás a fattyakat, azaz a törvénytelen, házasságon kívül született gyermekeket a vidék, város vagy falu nevéről elnevezni, ahol születtek. Tehát onnan kapják a vezetéknevüket, nem az apjuktól. Pl: Delroni, Azúrvidéki, Aranyföldi, Halasrévi, stb.

Tanács: ha találtál egy nevet, ami tetszik, írd be google-ba, hogy megnézd, mennyire ismert, vagy kidob e rá valamilyen találatot. Ha igen, és valamiféle nagy cég neve, vagy ismert regényből, sorozatból van, vagy létező név stb akkor keress másik nevet, vagy változtass rajta itt ott. Pl eggyel több s betű, vagy i helyett y, és így tovább, aztán ellenőrizd le újra.
Nem kell feltétlenül, hogy semmit se dobjon ki rá, amikor beírod, de ha kidob, akkor ne legyen egy mindenki számára ismert vagy felismerhető név, ne legyen temérdek Twitter és Facebook (stb) poszt ilyen nevű emberekkel, és lehetőleg ne legyen milliós találat rá. Sokkal könnyebb olyan nevet kitalálni, amire csak pár tucat, vagy akár nulla találat van, mint gondolnád, csak egy kis kreativitás szükséges hozzá, és így még teljesen egyedi is lesz. :)

Harry Potterek és Havas Jonok így egy az egyben kilőve! (És a Teri925 meg a Papamaci82 és hasonlóak is azonnal törlésre kerülnek!)

Fattyak nevei
Fontos itt megjegyezni, hogy legfőképpen ugyan az emberi társadalomban, de már egyre inkább a többi szimel között is elterjedt, hogy a fattyak, azaz a törvénytelen gyermekek vezetékneveit aszerint adják, hogy milyen vidéken, városban vagy faluban születtek, és a keresztnevük elé írják azt. Például: Delroni Uthor, Raunori Rollan, Vöröserdei Tarkh, stb.
Bővebben erről lásd: Delron/Társadalom

A régiókat pedig innen is leleshetitek: Térképek

Viszont ne aggódj, egykettőre találsz olyan nevet, ami megfelelő lesz és imádni fogod!



d) Pontelosztás


Van tehát egy remek karakterünk.
Most pedig jöhetnek a tulajdonságok és képességek!

A tulajdonságok 10, a képességek 20 ponttal kezdenek, és összesen 150 pontot érhetnek el, vagyis a játék folyamán maximum ezt az értéket érheti el bármelyik tulajdonságod vagy képességed. Karakteralkotáskor elég sok pontot kapsz amit elosztogathatsz a képességek és tulajdonságok között, ám ekkor egy tulajdonságra maximum 30, egy képességre pedig maximum 40 pontot tehetsz, így egy kezdő karakter tulajdonsága maximum 10+30 azaz 40, egy képessége maximum 20+40 azaz 60 lehet.
De mik ezek a tulajdonságok és a képességek?

Tulajdonság:
Más néven jellemző, jellemvonás, sajátosság, ismérv, ismertetőjegy, attribútum, jellegzetesség. A karaktered jellemzői. Magába foglal minden külcsínt és belbecs-t, amit a karaktered alapvetően birtokol. Minden faj más és más tulajdonságokban jó, és más mértékig fejlődhetnek bennük. Ha nem emlékszel már rá, akkor nézd meg a választott fajodat, és máris kiderül, hogy melyik tulajdonságból meddig tudsz fejlődni: Fajok

Képesség:
Az, ami gyakorlás révén készséggé alakítható.
A képességek tehát a karaktered nem alapvető, hanem szép lassan megtanult plusz adottságai/tehetségei. Fontos megjegyezni, hogy egy-egy képesség függ néhány hozzájuk kapcsolódó tulajdonságoktól is, például a tanulás az intelligenciától, stb... A kezdő képességpontod függ még a választott kasztodtól is. A kasztodnak megfelelően választhatsz, hogy a fő képességei közül melyikhez van több tehetsége, és az összes többi képesség közül is választhatsz egyet, amihez egy kicsivel jobban értesz. A kasztok fő képességei gyorsabban fejlődnek, mint a többi képességük. Ezt pontokban nem biztos, hogy látni fogod, de például egy kardforgatónak 60 pont a fegyveres harc képességén többet ér, mint egy mágusnak, stb...
Ha nem emlékszel már rá, hogy mi volt a kasztod plussza, akkor itt megnézheted újra: Kasztok

Ha minden egyes tulajdonságról és képességről tudni szeretnéd, hogy pontosan mi az és mire is jó, semmi akadálya! Íme, itt van ennek is a linkje, olvasd csak át nyugodtan, és máris tágabb képet kaphatsz az egészről! :)

Karakterlap/Tulajdonságok és/vagy Képességek

Most pedig jön a nagy kérdés: Hogyan oszd el a pontokat?
Ebben sajnos nem tudunk neked segíteni, mert a játék egyik lényege azon kívül, hogy a karaktereddel egy minél élménygazdagabb életet élhess (elsősorban tehát maga a játék és az írás öröme), az a fejlődés. Vagyis az, hogy magad tapasztalhasd ki ezeket a dolgokat!

A játékban majd hozzászólásokat írhatsz a karakterrel, amely után cselekvéspontokat kapsz, attól függően, hogy hány betűkaraktert írtál az adott hsz-be. (Minimum 600 karaktert kell írnod ahhoz, hogy elküldhesd a hozzászólást! Ennyi után jár cselekvéspont.)
A cselekvéspontjaidat pedig többek között munkával dreelre (leerasi fizetőeszköz) válthatod be, vagy pedig a CsP-det ezernyi dologra költheted, ugyanígy fordíthatod gyakorlásra, azaz karakterfejlődésre. És minél többet fejlődsz, annál magasabb szintű lesz a karaktered, a szintlépéseknél pedig folyamatosan újabb és újabb pontokat oszthatsz majd el. Fontos megemlítenünk, hogy a cselekvéspontokat nem egész számként kapod, de a tizedeseket nem látod. Egy 600 karakteres hozzászólásért például nagyjából 0.7 cselekvéspontot kapsz, egy 1200 karakteresért nagyjából 1.5 CSP-t, egy 3000 karakteresért nagyjából 3-at stb... Láthatod, hogy nem egységesen nő a leírt karakterenként kapott cselekvéspontok száma. A leírt karakterenként kapott CSP-k száma nagyjából 1500 karakterig egyre jobban nő, onnantól pedig egyre kevésbé nő, így például egy 1500 karakteres hozzászólásért több mint kétszer annyit kapsz, mint egy 750 karakteresért, de egy 3000 karakteres hozzászólásért már kevesebb mint kétszer annyit kapsz, mint egy 1500-asért, stb.

A tulajdonságokat és képességeket Neked kell majd kitapasztalnod, hogy mire hogyan kell tenned, hogy még több lehetőséget adjon ezáltal a játék.
Talán annyi tanácsot adhatok, hogy nem tudsz majd mindent felfejleszteni, ahogy a valóságban is képtelenség az, hogy valaki mindenhez értsen, vagy mindenből a legjobb legyen. Ha valamiből a lehető legjobb akarsz lenni, akkor fejleszd azt, de ezzel kockáztatod hogy sok más dologból meglehetősen alacsony szinten maradsz. Ha pedig mindenből jó akarsz lenni, akkor fejlessz nyugodtan mindent, de ez esetben semmiből sem fogsz majd kimagasló szintet elérni.

Nos, ha ezzel is megvagy, irány a következő oldalra! :)


e) Milyen felszerelést válasszak? Mi az a hátas?


Regisztrációnál már rögtön láthatod, hogy kiválaszthatsz felszerelési tárgyakat a karakterednek.
Elsődleges és másodlagos fegyver, páncélzat, sisak és védelem.
Ez azért fontos, mert ezáltal a karaktered megfelelő és hozzá illő fegyverzetet kaphat, amelyet a későbbiekben eladhatsz, elcserélhetsz, vagy kicserélheted valami általad vásárolt jobbra.
Az elsődleges fegyver az, amit a karaktered a leginkább használni szokott. A másodlagos fegyver pedig afféle pót, vagy tartalék, vagy egy kis extra ami még nála van.
A páncél a karaktered védelmét szolgálja – természetesen regisztrációkor még nem a legerősebbek vannak ezek között sem, de ezek is sokat segítenek abban, hogy egy esetleges támadást nagyobb eséllyel túlélj. A sisak is a védőfelszerelés része, ha úgy tetszik, a páncél egy tartozéka, a védelem pedig az egyéb páncélzatokat foglalja magában: alkarvédők, pajzsok, stb.
Természetesen "semmi"-t is választhatsz ezekre, de akkor ezen a téren hátránnyal indítod a karaktert, ám azt neked kell tudnod, hogy milyen karaktert szeretnél.

A felszerelés bővebb leírásait itt találod, hogy jobban kiigazodj közöttük: Karakterlap/Felszerelés

A következő lépés eztán a hátas. Hogy mi a hátas? Egyszerű a válasz, mint ahogyan a legördülő menüben is láthatod a választásnál: lovak, szamarak, öszvérek és hasonló állatok, amelyek hátán meggyorsíthatod az utazásaidat, kényelmesebbé teheted, és még jól is mutathatnak. A későbbiekben lehetőséged lehet különleges hátasokat vásárolni, de egyelőre csak az alapok közül választhatsz majd. Egy karakternek egyszerre mindig csak egy hátasa lehet, és ezt – akárcsak a felszerelést – regisztráció után nem tudod megváltoztatni, csak ha eladod vagy újat veszel.

Itt találhatod a hátasok leírásait: Karakterlap/Felszerelés/Hátasok és társak

Ne felejtsük el, hogy lehet talizmánt is választani a karakterünknek! Ez játék szempontjából lehet éppen lényeges, de ha csak színesítő elemként szolgál, akkor is sokat elárulhat a karakteredről, akár temagad, akár egy kalandmester vagy más karakterek számára. Nézd meg hát jól őket, és válaszd ki alaposan! :) Persze a későbbiekben ezeket is eladhatok, és kicserélheted, stb.

A talizmánokat itt találhatod: Karakterlap/Felszerelés/Talizmánok

Miután már elég felszerelt a karakterünk, térjünk is rá a lényegre! Fejezzük be, és irány a játék! :)


f) Mire jók a nyelvek?


Láthatod majd, hogy nyelvek közül is választhatsz.
Igen egyszerű eldönteni, hogy melyiket válaszd, mindössze karaktered fajához, vagy neveltetéséhez köthető a dolog.
A közös nyelvet (amin a játék is folyik) automatikusan megkapja a karaktered, ám emellé még választhatsz egy másik nyelvet, regisztrációkor még ingyen. Későbbiekben tanulhatsz majd emellé más nyelveket is, dreel fejében, hogy ezáltal is fejlettebb, nagyobb tudású legyen a karaktered. De persze azt is megteheted, hogy regisztrációkor azt választod ki, hogy „semmi”, ez esetben pedig a karaktered csak a közös nyelvet fogja érteni, a többit nem, és ugyanúgy dreel fejében tud csak bármennyit megtanulni hozzá. Ezért érdemes így az elején kihasználnod a regisztrációnál a lehetőséget az egy, plusz, ingyen nyelvre.

És, hogy melyik nyelvet is válaszd magadnak?
Egyszerű! Csak logikusan és reálisan! Például ha elf a karaktered, és Tartosról jött, ott született, nyilván az elf nyelv lesz az, azt kell választanod. Ha ork vagy, és orkok közül jöttél, akkor az orkot, ha mirimi, a mirimit, és így tovább. Valamint lehet olyan eshetőség is, hogy például egy ember vagy, akit elfek neveltek fel. Akkor is az elf nyelvet érdemes választanod. Vagy egy ork vagy, aki a törpök között élt eddig valamiért. Akkor bizonyára inkább törp nyelvet kellene választanod, hiszen nem orkok között éltél. És még hosszan sorolhatnám.

Mérlegelj hát, és dönts logikusan s reálisan! Mi bízunk benned! :)
Kukkants rá a nyelvekre, hogy többet megtudhass róluk! Lásd: Kreatív Kalandoroknak/Leerasi nyelvek
(Egyelőre a nyelvek részletes leírásai még váratnak magukra az elf nyelvet kivéve.)

Figyelem!
A nyelvek használata nem kötelező a játékban, ám ha megteszed, és a karaktered teszem azt törpül szólal meg, akkor ha leírod az adott törp mondatot, akkor a megszólalás után a leírásban csillagok, azaz *-ok között le kell írnod, hogy mit jelentett az, amit mondott a karaktered. Ez azért van, hogyha a játékos partnereid közül valaki tud törpül, ne kelljen kikeresgélnie a jelentését, és ha akar, tudjon is rá válaszolni törp nyelven. (Ha nem tud törpül, természetesen akkor is hiába olvassa el a játékos, hogy mit jelent az adott mondat, a karakter nem értheti!)
Valamint azt is el kell itt mondani, hogy nem muszáj a tényleges törp szavakat leírnod ahhoz, hogy a játékban törpül beszélj, ha tudsz (vagy bármilyen nyelven), hanem úgy is írhatod, hogy "- Teringettét, de éhes vagyok! *mondta törp nyelven a férfi.*", csak, hogy egy példát említsek.


g) Mik a szakmák?


Olyan dolog, amihez a karaktered ért. Vannak alapok, mint például a vadászat, a horgászat vagy a favágás, esetleg kőfejtés stb amelyekhez nagyjából bárki érthet, de vannak bizony olyan szakmák, amiket nem végezhet el akárki. Ilyen például a kovácsolás vagy az állatszelídítés. Habár a kasztok is önmagukban jeleznek valamilyen szakmaszerűséget, beállítottságot, az itt kiválasztott szakmád segíti elő a karakteredet, hogy valóban legyen valami, amihez kifejezetten ért, esetleg a szüleitől tanulta stb, és el tudja végezni. Hiszen hiába tákol össze egy házat a karaktered, ha nem ért az ácsoláshoz, vajmi kevés esélye van rá, hogy egyben maradjon. És hiába próbálkozik egy fegyver megeszkábálásával, ha nincsenek kovács tapasztalatai, nem fog sikerrel járni.

Minden kaszttal regisztrációkor csak egy szakmát választhatsz ki, bármennyi idős is a karaktered, s azt fejlesztheted majd tovább, ám a polgár kasztú karakterek a játék során további 2-t tanulhatnak meg emellé, természetesen a megfelelő helyszínen a megfelelő összegért cserébe. Összesen tehát egy karakternek egy szakmája lehet, a polgárt kivéve, melynek összesen három.

Minden egyes szakmának öt szintje van, melyeket a megfelelő helyen tudsz fejleszteni.
Persze megteheted itt is, hogy nem választasz magadnak semmilyen szakmát regisztrációkor, ám akkor ahogyan a nyelveknél, itt is elesel a regisztrációs ingyen lehetőségtől, mert a későbbiekben már fizetned kell érte a játék folyamán, akkor is, ha első szakmád első szintje lesz.

Itt találhatod a választható leerasi szakmák leírásait: Karakterlap/Szakmák

Lépjünk is tovább! :)


3.) Kezdő lépések



a) Karakterkép


A karakterkép választást természetesen lehet, hogy mire ideérsz már régen letudtad. Sokan vannak, akik pont egy képet meglátva találnak ki egy karaktert, és arra a képre építenek fel egy egész történetet. Ilyenkor azért nem árt ellenőrizni, hogy nincs e már leregisztrálva az a kép az oldalon, mert szomorú tud lenni az ember, ha aztán mégsem használhatja.

Persze sokan vannak, akik a képet inkább utoljára hagyják. Vagy azért, mert így a kényelmesebb nekik, vagy azért, mert egyszerűen nem találnak olyat, ami tökéletes lenne a számukra. Ebben annyiban tudok neked segíteni, hogy a pinterest nevű oldalon sok szép fantasy képet találhatsz (az eredményes kereséshez ajánlott, hogy írd be először, hogy fantasy, aztán a fajodat/kasztodat angolul, pl.: ha harcos törpöt keresel, akkor fantasy dwarf warrior, stb). Ha pedig ott sem sikeres a keresés, ajánljuk (és talán elsők között) a saját karaktergalériánkat, melyet csak nektek készítettünk, fáradtságos munkával! :)

A karakterképednek egyébként 200×320 pixelnek kell lennie, vagyis ez az az arány, amit az oldalon használunk. A mérete pedig ne haladja meg a 100kb-ot. Ennél ne legyen nagyobb a kép, mert akkor nem tölti fel az oldal. Ha problémád van a megvágásával, akkor nyugodtan kikérheted a segítségünket! Problémám van!

A karakterképed egyébiránt nem tartalmazhat ismert, valós személyt. Nem lehet fotó sem rólad, sem egy modellről vagy színészről, és nem lehet fan art sem semmilyen hírességről vagy regény/film/sorozat szereplőről. Nem lehet anime vagy manga kép, vagy krikszkraksz, firka rajzos, és egy, azaz 1 darab személyt kell ábrázolnia: a karakteredet. Nem lehet obszcén, a karakter testéből túl sokat mutató, és nem tartalmazhat a világtól idegen, valótlan dolgokat. (Például autót, gépfegyvert, stb)

Egyszerű fantasy kép legyen, lehetőleg igényesen megalkotva. Ennyi csupán a követelmény. Soknak is tűnhet, ám az elfogadható dolgok listája még hosszabb lenne, de azt értelemszerűen felesleges felsorolni. Elég ha azt tudod, mit NE keress. És ha nehézségeid támadnak, mindenképp tudsz még hozzánk is fordulni, nem fogjuk leharapni a fejedet! :)

Ezek után a karakterképedet a fórumon, a fejlécen található menüsorban, a Karakterlap menüpont alatt tudod feltölteni. A karakter képed helye alatt látsz egy olyat, hogy "Karakterkép Váltása", erre kell csupán rákattintanod.
Amennyiben inaktívvá válsz egy karakterrel, vagyis be sem lépsz vele, Zöldfülűként 2 hét után, Játékosként 1 hónap után, Rutinos Játékosként 2 hónap után, Mesteri Játékosként pedig 3 hónap után törlődnek a karakterképeid, hogy esetlegesen mások is használhassák azt valamilyen formában. Az aktivitás a karakterre magára érvényes, nem a felhasználóra, szóval az adott karakterrel kell legalább ennyi időközönként belépned. Az inaktív játékosok saját karakterképei sosem kerülnek a gépgalériánkba! Tiszteletben tartjuk, hogy az a kép, amit feltöltöttél, talán a saját műved, mellyel megtisztelted oldalunkat! :) Nem vesszük el tőled! :)

Karaktergalériánk folyamatosan bővítjük, amennyiben nem akarsz vagy nem tudsz egyedi képet keresni magadnak, onnan is keresgélhetsz. Itt mi adjuk meg neked az egyediséget, és azt amire szükséged lehet! Pillants rá nyugodtan, ha nincs ötleted, és biztosan találni fogsz olyat, ami majd megfelel a számodra! :)

Galéria


b) Beállítások


Miután regisztráltál, megalkottad első karakteredet, és már profilképet is töltöttél fel neki, nem árt átnézned a beállításokat is! Ezt a fórumon szintén a legfelső menüsorban teheted meg, a Profil menüpont alatt.

Itt beállíthatod majd a karaktereid sorrendjét, a megjelenítendő hozzászólás számot, megváltoztathatod a jelszavad, vagy akár törölheted is a karaktereidet, ám ezzel óvatosan járj el, mert ha egyszer törlöd, már senki nem tudja visszahozni neked!

Most ezen az opción végigfutunk pontról pontra, hogy biztosan mindennel tisztában legyél!

A jelszavadat ajánlatos a regisztráció után ugye rögtön megváltoztatni. Ezt itt teheted meg, méghozzá a profil menüpont alatt megnyíló kis könyvecske bal oldalán. Csak szokásos módon be kell írnod a régi jelszavadat, majd kétszer az újat, és már mehet is! Természetesen kaptok emailt a jelszó változtatásáról, ezért ajánlott nyomban meg is néznetek a regisztrált email címeteken.
Egyelőre még email címet nem tudtok változtatni, de addig is, ha erre szükségetek volna, szóljatok egy adminisztrátornak!

Ez alatt találhatod a megjelenítendő hozzászólásszámod beállítását. Ezzel egészen egyszerűen azt lehet beállítani, hogy hány hozzászólást láss egy oldalon. A lehetőségek 10, 15, 20 és 30. Csak kiválasztod, azután rányomsz a "Beállít" gombra, és már készen is van!

A másik (a jobb) oldal a karaktereid oldala. Elsősorban itt találhatod felül a karaktereid sorbatételéért felelős funkciót. Amennyiben több karaktered van már, itt tudod beállítani, hogy melyik karakter hol legyen a karaktereidet tartalmazó kis könyvben, ahol karaktert tudsz váltani. Nagyon egyszerű a kezelése, csak, be kell állítanod a karaktereknek külön külön a sorszámot, vagyis 1, 2, 3 és így tovább. Természetesen az 1-es fog előlre kerülni, azután a többi. Azonos sorszám esetén az kerül elölrébb, amelyiket hamarabb regisztráltad.

Az utolsó pedig a karakter törlés. Ennek használatát jól gondolt meg! Ugyanis, ha törlöd, akkor véglegesen elvész a karaktered, és nem tudjuk visszahozni! Viszont, ha úgy döntöttél, sajnos valakinek mennie kell, hát csak ki kell választanod a nevét a legördülő menüből, azután pedig a törlés gombra nyomni. Ám ekkor még nem töröl azonnal a rendszer. Lesz egy lehetőséged visszatáncolni! Ám, ha ott is arra kattintasz, hogy biztosan törlöd, már nincs visszaút!


c) A karakterlap


Most pedig térjünk vissza a karakterlaphoz!
A képfeltöltés már megvolt, lássuk a többit!

Ha rákattintasz a felső menüsorban, akkor meg is jelenik, és baloldalon fent már láthatod is a karaktered nevét és regisztrációs (azaz „reg”) számát, s a beállított karakterképet. Itt a képed alatt tudod megváltoztatni azt, ha szükségét látod, ám saját képet hetente csak egyszer tölthetsz fel.

A karakterképed mellett láthatod a fajod és a nemed, a kasztod és a rangod, azt, hogy mekkora a mágiakvalitásod, és, hogy mi a mágiaágad (ha van), valamint a nyelvek és szakmák is itt foglalnak helyet.
Ezekről az információkat mind elolvashatod a már fentebb betett linkeken, vagy egyszerűen csak a főoldalon keresgélve.
Emellett jobbra, felül pedig helyet foglalnak a tulajdonság és képesség értékeid.

Kicsivel lejjebb írhatod a külső leírásod, a jellemzésed, és a karakterballadádat, valamint az előtörténetedet, ami azért mégsem biztos, hogy ugyanaz lesz. Láthatod mindegyiknél a leírást, hogy mit és hogyan kellene, így ezt nem is kell tovább magyarázni itt. :)

Ami nekünk most érdekesebb, az a középen futó sáv, ahol a felszerelésed van.
Ott láthatod az elsődleges és másodlagos fegyverezeted, a hátasod, stb. Ezeket már mind ismered is, ám néhány újdonságot is felfedezhetsz itt!
Méghozzá ezeket: Egyéb fegyver/eszköz, Speciális Tetoválás, Különleges ruha, Különleges tárgy és Különleges társ.
Bizony ezeket is megszerezheti a karaktered, habár a tetoválást nem lehet lecserélni miután már „elkészítetted” a karakterednek, ezért ezt jól gondold meg! Ha többet szeretnél ezekről megtudni, itt olvashatsz róluk: Karakterlap/Felszerelés

Amit a fentebbi linken nem biztos, hogy megtalálhatsz, az a különleges ruha/tárgy leírása. A társ az egyszerűen csak a társ állatokra vonatkozik, bár máshol és máshogyan is szerezhetsz majd társat, nem csak azokat, amiket a felszerelés leírásánál látsz.
A különleges ruha és különleges tárgy egyszerűen pontosan azt takarja, amire gondolhatsz. Valamiféle különleges, egyedi, nem ritkán talán éppen mágikus ruhát vagy tárgyat, amelyeket szintén felvehet a karaktered az alap, leírásában található ruházatra, és esetlegesen pluszt is adhat neki különböző helyzetekben. Ezeket a dolgokat nem biztos, hogy meg tudod bárhol venni, habár olykor akadhat rá némi esély. Ám ezeket leginkább megszerezheted, megnyerheted kalandok, versenyek, egyéb hasonló dolgok során. Ezért érdemes lehet figyelgetni az eseményeket és különböző kalandok hirdetéseit is! De erről majd később! :)

Ezek alatt jobb oldalt látod a hátizsákod, egy kis jelöléssel, miszerint „15 hely”. Ez az eszköztárad, ahová bekerülnek majd az általad vásárolt vagy talált dolgok, növények, ajándékok, trófeák, bájitalok, akármi amit bárhol találhatsz, a piacon vehetsz vagy szerezhetsz. Mint látod, maximum 15 dolog lehet itt, ha ennél többet gyűjtenél, egyszerűen nem fogja hagyni a rendszer, hogy felvehesd vagy megkaphasd a dolgot, így figyelj oda, vagy könnyen eleshetsz jutalmaktól is! Ám ne aggódj, számos lehetőséged van rá, hogy ezt az eszköztárt bővítsd, vagy akár később még házad is lehet, amibe pakolhatsz, ugyanakkor a Nimfa fogadó szobáiban (ITT) is ugyanúgy van egy korlátozott mennyiségű tárgyletét funkció, persze bizonyos összegért a megőrzésért. Oda lepakolhatod megtartani vágyott holmijaidat, melyeket nem cipelnél magaddal. (Amíg saját birtokot nem veszel majd, ahová majd pakolhatsz magadnak.)

Nos, ha mindent sikerült megbeszélni és megérteni, akkor mehetünk is tovább! :)


d) Mit hol találok?


Sok, vagy inkább rengeteg kérdésed lesz, amint belevágsz a játékba. Ezen is szeretnénk valamelyest segíteni, így máris elmondom, hogy mit és hol találhatsz meg. Először persze ajánlom, hogy tanulmányozd kicsit az oldalt, kattintgass be ide-oda, nem fog semmi rossz történni! :) Most pedig vegyük át a fontosabb dolgokat!

Először is vegyük a főoldalt. Mint látod, tengernyi információ és segítség van már rögtön itt, de ezek csak olvasásra és informálódásra vannak, hogy jobban bele tudj illeszkedni ebbe a világba, vagy pedig megtudhass ezt-azt a mágiáról, a gyógynövényekről stb. A főoldal kezdőlapján például mindig érdemes nézegetni az IC, vagyis játékon belüli híreket, ami a Leerasi Fáma, rövidem LÁMA nevet kapta. Megannyi érdekes dolgot tudhatsz meg, és hamar informálódhatsz közelgő eseményekről is.
De ahol a napjaid nagy részét tölteni fogod majd az oldalon belül, az bizony a Fórum rész lesz. Kattints hát oda, és nézzük át együtt!

Irány a Fórum!

Amint ide kerülsz, az első amit legfelül láthatsz, az az általános menüsor. Itt tudod megnézni a privát üzeneteidet a "csara" menüpont alatt, vagy a beállításaidat a "profil" menüpont alatt, akár ki is tudsz lépni, stb. Ez ugye teljesen érthető. :)

Baloldalon láthatod az információs részt, ahol a karaktered neve és regisztrációs száma látható, az, hogy milyen rangja van, valamint az, hogy hány cselekvéspontod (továbbiakban CsP) és mennyi pénzed (dreel) van.

Jobb oldalon a kis ikonokkal számtalan érdekes funkciót érhetsz el, például a munkát, a szervezeteket, stb. De ezekről majd később beszélünk!

Alább:
A fórumrésznél baloldalon a helyszíntérképeket és az általános információs mezőket láthatod, jobb oldalon pedig, amikor nem vagy játéktéren, akkor az OC fórum topicjait.

Ezek a játékon kívüli helyek. :)

Nézzük, mi az a sok minden, amit alább találhatsz.

HÍREK: itt olvashatod a friss OC, azaz játékon kívüli híreket a fórumról, valamint megtalálhatsz egy játékok részt is, amelyben különleges dolgokat találhattok majd néha, amikkel színesíthetitek a hétköznapjaitokat. :) Az eseményeknél a közelgő nagy globális kalandokról lesz szó, és a nyertesek alkotásainál pedig az egy-egy játékban nyert játékosok műveit nézhetitek meg, valamint elért eredményeiket!

KALANDHIRDETŐ: Ez itt a mesélők topikja. :) A Kalandot szeretnék részhez nyugodtan írhatsz, ha részt szeretnél venni valami jó kis mesélésben, de persze csak akkor tedd meg, ha nincs elég lehetőség a megfelelő helyszíneken, és tényleg valami komoly dolgot szeretnél vele elérni/kijátszani. Azért, mert unatkozol, még ne kérj mesélőt, keress játékostársat helyette!
Itt lelheted a Kalandmesterek által létrehozott topikokat is, melyeket egy-egy mesélésükhöz készítettek, hogy könnyebben kommunikálhassanak a résztvevő játékosokkal.

SEGÍTSÉG ÉS HIBAJELZÉS: Ide lépj be, ha valamilyen hibát találtál az oldalon és írni szeretnél róla nekünk. Ha hozzászólást javíttatnál vagy töröltetnél, mert Te már nem tudod, akkor azt is itt lelheted, valamint bármi problémád van, itt kérdezhetsz rá, vagy kérhetsz fel minket a segítségre. A mentorkérő is itt van, azaz ha úgy érzed, nagyon nem vagy még jó az oldalon, vagy a szerepjátékban, és valahogy ezek a segítségek sem tudnak neked sokat nyújtani, amiket itt találsz, akkor ide beírhatsz, hogy valaki vezetgessen Téged, amíg megtalálod a helyed, és itt a staff közül valaki készséggel jelentkezni fog majd a megsegítésedre! Ha pedig a karakterképekkel gyűlik meg a problémád, hát azt is itt intézheted el!

ÁLTALÁNOS: Itt található az ötletelő, itt jelezheted a többiek számára, ha valamiért huzamosabb ideig nem tudsz az oldalon lenni, itt mutatkozhatsz be, és mesélhetsz magadról, itt jelezheted ha játékostársat szeretnél, és a fórum találkozókról is itt fogunk hirdetni, illetve beszélgetni.

SZÓRAKOZÁS: Itt pedig fellelheted a művészsarkot, egy kis csevegőt, hogy ilyen is legyen a chat mellett, különféle játékokat, oszthatsz meg zenéket vagy vicceket, esetleg saját műveket és verseket. Ez itt a szórakozás részlege!


A fórum baloldali sávjában találhatod majd a statisztikát, a delroni időjárást, a dátumot, stb, és ott tudsz majd váltani IC és OC között, valamint az IC világszegmensek között is.
Ha rákattintasz valamelyik IC helyszínre, máris megnyílik az adott helyszín szegmensnek a minimap-je, és kiválaszthatod, hogy azon belül hol szeretnél játszani, hová szeretnél írni!
Alapvetően egy szegmensen belül bármelyik helyszínről mehetsz tovább a másikra, csak egy-kettőnél akad kivétel.
Például:
A hálószobákba csak akkor tudsz írni, ha előtte közvetlenül a nimfa fogadóba írtál, és kiírni is csak úgy tudod magad onnan, hogy először a nimfába mész, azután pedig bárhová máshová az adott szegmensen belül (azaz Delronban). Ugyanígy van a tenger résszel, ahová csak akkor juthatsz, ha közvetlenül előtte a kikötőbe írtál, és vissza is a kikötőbe kell írnod először.

A szegmensek között utazással tudsz majd közlekedni. Ez is egy beépített funkció az oldalon, és többnyire CsP-be kerülnek. Például ha Delronban vagy, és a Középvidékre szeretnél átutazni, akkor a Delroni Nagykapuhoz kell írnod magad, azaz oda menned a karaktereddel, és ott tudsz az utazás funkcióval a hozzászólásod megírása után egyetlen gombnyomással átutazni a Delroni Táborba. És hopp, így máris a Középvidéken vagy! :)
(Ám jól vigyázz! Ha rányomtál az utazás gombra, akkor már nincs mese, át kell írnod magad a másik helyszínre ahhoz, hogy vissza tudj utazni, ha véletlenül félrenyomtad volna. Ezért csak akkor nyomj az utazás gombra, ha már biztos vagy benne, hogy a másik helyszínre szeretnél írni!)

Az IC topikokban találkozhatsz majd funkciókkal, melynek használata kötelező abban az esetben, ha olyat szeretnél tenni az adott helyszínen, amit a funkció eleve lehetővé tesz. (Például ha vásárolsz a Nimfában egy korsó sört, akkor azt nem csak le kell írnod, hogy kikéred, hanem ténylegesen meg is kell venned a funkción keresztül, a saját pénzedből! Ezek a funkciók nagyon egyszerűek lesznek, ne aggódj!)

Nos, ennyi volna amit a fórumról hirtelen tudnod kéne. Ne félj, hamar kiigazodsz majd mindenen! Nézz szét bátran mindenhol, és ne félj tőlünk kérdezni ha kell!


e) Segíts, hogy eligazodjak a világban!


Mint látod, számos dolog van, amit elolvashatsz Leeras világáról! De ebből nem kell mindenen azonnal végig rágnod magad ahhoz, hogy elkezd a játékot! :)
Itt segítünk egy picit benne neked, mi az, amire azért szükség lenne az induláshoz, hogy valamennyire ismerd már a világot, és mi az, amit elég lesz majd csak később átböngészned.
Először is, ami mindenképpen szükséges, az a fajok és kasztok leírásai!

Íme:
Fajok
Kasztok

Nem kell az összeset rögtön végigolvasnod, elég csak átfutnod a főbb leírásaikat, hogy karaktert tudj választani, ám amikor már megvan a karaktered, akkor érdemes a saját fajodat és kasztodat mindenképpen teljesen végigolvasnod, hogy ismerhesd, milyen is valójában, és összeállíthasd a teljes karakteredet, jellemmel és háttértörténettel, stb!

A játékhoz fontos, hogy valamennyire tisztában legyél az alapokkal, ehhez pedig ajánljuk, hogy megkukkantsd a pénznemet, és elolvasd azt az éghajlatot (Delron/Középvidék) ahol a karaktered elsőként tartózkodni fog. Itt megnézheted a hónapok, napok, évszakok neveit is, ezt nem árt ha tudod, hogy nehogy rosszat írj majd a karaktereddel!
Ezeket ezen belül találod majd:

Leeras világa

Kicsit olvasgass a társadalomról is!
Nem árt ha Delron negyedeit is megszemléled, de mindenképpen ajánlott átfutnod a társadalomról szóló részt, hogy tisztában légy a delroni főbb szokásokkal és kultúrával, hogy kellőképpen bele tudd illeszteni a karakteredet! Ezeket itt találod:

Delron

Innentől pedig ami még fontosabb lehet, az a karaktered kiválasztott hitvilágának elolvasása, amit pedig nem máshol, mint itt találhatsz. Legyél Lessandre hívő, vagy a Holdúrnőt tisztelő elf, esetleg a Hadak urát imádó ork!

Hitvilág

Ezek volnának a főbb dolgok, amiket már elsőre sem árt átolvasgatnotok, természetesen a szabályzat után :P De azt már régen elolvastuk, mire ide jutunk, ugye. :D
Ajánlott lehet még a térképek átnézése, hogy megtaláld esetleg azt a várost vagy falut, ahonnan a karaktered származik, vagy egyszerűen csak megismerkedhess a világgal.

Térképek

A későbbiekben nem árthat majd a Bestiáriumot és a Herbáriát is átböngészned, főképpen ha venár vagy alkimista karaktert választasz, abban az esetben mindenképpen ajánlatosabb hamar megnézned (venárral a bestiáriumot, alkimistával a herbáriát). De unalmasabb órákban is lekötheted magad velük.

Bestiárium és Herbária

Azután pedig ha majd nagyon ráérsz, esetleg dalokat szeretnél találni a bárdodnak, vagy a nyelvek rejtelmeibe szeretnél elmerülni, megtanulnál némi leerasi játékot, vagy olvasgatnál babonákat, hogy ezekkel is színesítsd a hozzászólásaidat, akkor merülj csak el a Kreatív Kalandoroknak-ban, amely azért jött létre, hogy színesíthesd velük a játékaidat, ha már tényleg mindenen átrágtad magad, és még tanulnál valamit Leerasról. :)

Kreatív Kalandoroknak

Jó szórakozást hozzájuk! :)



4.) Játék



a) Hogyan játsszak?


Elsőként talán nem árt megjegyeznem, hogy ajánlatos jól megfontolnod a játék kezdésed helyszínét. Hiszen ha oda írsz, ahol épp nincs senki, nagyon unalmas hétköznapok elé nézhet a karaktered, és a mesélők sem azért vannak, hogy ezen segítsenek, hanem, hogy az alap szituációkat színesítsék, és új, izgalmas lehetőségeket nyújtsanak. Ezért a legjobb, ha olyan helyen kezdesz a karaktereddel, ami sűrűnek, lakottnak, viszonylag forgalmasnak mondható játék terén, és ahol számtalan funkcionális segítséget is kaphatsz az oldaltól. Ez pedig nem más, mint Delron, a Három Birodalom fővárosa. Mindenképpen itt érdemes kezdeni! Ezen belül pedig talán a Vándorok Tere az, amely forgalmasnak mondható, itt rögtön nézelődhetsz kalandok és lehetőségek után is, és más kalandorok is gyakran járnak erre. (Bár fontos tudnod, hogy kezdőként még nem vállalhatsz küldetéseket! Hiszen vajmi kevés esélye volna egy nulla hozzászólásos, kezdő karakternek teszem azt egy óriás szkolopendra ellen.) Itt több esélyed lehet rá, hogy belecsöppenhess valamibe, ismerkedhess, vagy felfedezhess dolgokat, valamint fejlődhess és informálódhass, stb. Tehát az én tanácsom ez: irány Delron!

Hogy tisztában légy a játékbeli írásjelekkel, pillants rá a szabályzatra, azon belül is a „Jelölések a játékban” című menüpontra! Eszerint írd a hozzászólásaidat, és ne feledd! Legyen meg az a 600 karakter! ;)

Jelölések a játékban

Miután elolvastad az írásjeleket, mutatunk neked egy példát velük, csak, hogy láthasd, miként működik ez, azután pedig tovább ugrunk a segítségekre! :)
Előre szólok, hogy ezek a segítségek nem azért vannak, mert azt gondolnánk, hogy nem vagy tisztában velük, hanem csak azért, mert sokszor annyira hevesen és gyorsan szeretnénk írni egy reagot, hogy kissé talán figyelmetlenek leszünk, és akkor történnek meg az olyasmi balesetek, amikről itt is olvashatsz. :) Csak egy kis figyelemfelhívás az egész, na meg persze az újak számára egy kis segítség. Reméljük hasznos lesz számotokra!
Nos, akkor íme a példa:

*Fordul még egyet, és gyorsan végig simít ujjaival egy tűzpiros, áttetsző selyemsálon. Majd amikor a kereskedő elfordul, egy szempillantás alatt eltűnik a szekértől, zsebében a könnyű kelmével. Beolvad a szimelek közé, majd a lány mögé oson, és ügyesen szlalomozva egyre közelebb ér a kecses háthoz. Azután amikor egy különösen nagy sokaság sétál el körülöttük, lenge lépéssel olyan gyorsan, hogy szinte szemmel alig követhető, a szőkeség mellé toppan, és finoman neki ütközik, hogy megállásra késztesse őt. Eközben a háta mögött a földre ejti a skarlát sálat, és már a lány elé is áll, hatalmas, esdeklő szemekkel.*
- Ó, elnézést, bocsáss meg! Ez a tömeg! *kezd el nyomban mentegetőzni, a lehető legbocsánatkérőbb kisfiús arckifejezéssel, majd látványosan lehajol a lány mellett, és felemeli, s finoman leporolja a vörös sálat.*
- Ezt elejtetted, hölgyem *nyújtja felé a szép, és alighanem drága kelmét. Fényben áttetszővé váló íriszeit a zöld szempárba fúrja, kifejezetten kedves mosollyal arcán.*
~Hihetetlen... mintha ő volna... de mégsem... nem lehet, hogy...?~
*Gondolatai nem ülnek ki arcára. Kifürkészhetetlen. Csak egy rakoncátlan fekete tincs hullik szürkés, alig hegyes füle elé.*



Az ördög a részletekben rejlik!



Tippek és tanácsok:

Hétköznapi élet
Mivel a karaktered ugyanúgy él tovább amíg Te távol vagy a fórumtól, amikor visszatérsz, és újból játékba kezdesz, színesítheted ezekkel a hozzászólásaidat. Apró megjegyzéseket tehetsz arról, hogy miket csinált a karaktered az elmúlt napokban (inkább átlagosabb dolgokat ugyebár, evés, ivás,apróbb munkák, stb), vagy szép körítés keretében leírogathatod részletesebben is akár.

Példa:
*Ragyogóan süt a nap. Pedig az utóbbi napokban elég rossz idő volt. Nehezebben is talált emiatt munkát a kikötőben, de végül elszegődött rakodónak az egyik hajóhoz pár napra. Így nem tétlenkedett, és mire véget ért a munka, és elég dreel csörgött a zsebeiben, kitisztult az ég is, lehetőséget adva neki ezzel, hogy most kiélvezhesse munkája gyümölcsét.*

❈❈❈


Színesítés
A helyszínleírások fixek, tehát nem változtathatsz rajtuk, ám színesítheted őket. Sőt! Bízz a fantáziádban! Ne ess túlzásokba, de az apróságok nagyon élvezetessé tudják tenni a hozzászólásodat!

Példa:
*Ahogy belép a takaros kis fogadóba, máris megcsapja az orrát a frissen sültek illata. A sarokban két törp kockázik, és éppen egy nagy, fekete macska surran ki a hátsó ajtón - biztosan a helyiség főállású egerésze. Elindul hát a fogadós felé, hogy megnézze, mi a kínálatuk. Nagyon vágyik már egy jó sörre.*

❈❈❈


NJK karakterek
Mozgathatsz bizonyos NJK karaktereket, de csak és kizárólag mértékkel! Ráadásul fontos, hogy tudd megítélni, hogy kit mozgathatsz és kit nem. A fogadósok a legáltalánosabb példák erre, őket is mozgathatod, de mint mondtuk, mértékkel, csak amennyire feltétlenül szükséges, amennyiben nem egy kalandban mesél neked vele egy Kalandmester éppen. De Ragonek királyt minden bizonnyal Te is tudod, hogy semmiképpen nem irányíthatod. Ugyanígy van ez a hírességekkel és bármilyen fontos NJK-val. De bármikor beszélhetsz pár szót az utcán egy idegennel, vagy kijátszhatod, hogy a piacon árusok szólnak hozzád. Ha nem vagy biztos egy NJK karakter mozgatásában, kérd ki a staff véleményét!

Példa:
- Elnézést! Megmondanád nekem kérlek, merre találom a Vándorok Terét? *kérdezi a megállított férfitól, aki karját felemelve máris az egyik irányba mutat.*
- Megmondom én neked, pontosan arra! Menj egyenesen, aztán fel a lépcsősoron, és már ott is vagy!
- Köszönöm, jó uram! *biccent a járókelő felé, mire az is vissza biccent neki, majd elválnak útjaik, s hősünk elindul a mutatott irány felé.*

Megjegyzés:
Ne vidd túlzásba az NJK-kat, inkább más játékosokkal játssz, ne saját magaddal, hiszen az oldal ezért van! Ám színesítésképpen, vagy egy történet kiegészítéseként ez is remek lehetőség lehet!

❈❈❈


Bízz a fantáziádban
Ne tétovázz, ne rémüldözz, ne görcsölj, csak írj! Ne tőmondatokat, hanem szép, kerek mondatos fogalmazásokat. Mindent meg lehet hosszabbítani úgy, hogy ékesíted és nyújtod egy kicsit! Legyen fantáziád! Csukd be a szemed, képzeld magad oda a karakterhez, és lásd amit ő láthat, érezd, amit ő érezhet, gondold, amit ő gondolhat... és írd le! Legyen meg az a minimum 600 karakter, egyébként is a Te érdekedben áll. Bátran légy poéta!

Példa:
Szép kék volt az ég.
HELYETT
Az ég csodálatosan kék volt, s fehér, bodros bárányfelhők kavarogtak rajta, olykor-olykor egy villanásnyi időre eltakarva a tündöklő napsugarakat.

Megjegyzés:
Ugye, hogy mennyivel szebb az utóbbi? :)

❈❈❈


Realitás
Maradj reális! Figyeld a karaktered értékeit, ha kell olvasgasd néha a jellemét és a külsőleírását, nézegesd át az előtörténetét. Ne csinálj olyan dolgot vele, amiről tudod, hogy nem illik a karaktered jelleméhez, vagy nincs meg hozzá a megfelelő képessége, tulajdonsága. Úgy is lehet izgalmas, és érdemi játékot játszani - sőt, úgy még izgalmasabb! - ha nem képes bármire a karaktered, nem tud mindenről, és nem keveredik bele mindenbe, esetleg néha pórul jár.

❈❈❈


Kihívások
Állítsd kihívások elé a karakteredet! És nem, itt most nem a kalandokra és mesélésekre gondolok, de persze azok is kihívások. Hanem az átlagos, mindennapi életről. Hiszen karakterednek van egy élete és egy személyisége... ez a jellem pedig minden egyes cselekedettel és tettel fejlődik, változik. Segíts neki ebben, hogy ez megtörténhessen! Hadd tapasztaljon az a karakter, hadd fejlődjön, úgy is, hogy közben nem kutat elveszett kincsek után. Hiszen például egy társaságkerülő karakternek már az is nagy kihívás és fejlődés lehet, ha talál egy legjobb barátot... vagy egyszerűen csak megbirkózik egymaga egy komoly szerelmi üggyel.

❈❈❈


Figyelem!
Amikor belefogsz egy fórumos szerepjátékba, az azt jelenti, hogy ezzel vállalod mindenféle következményét annak, hogy megtanulj szépen, helyesen írni, és megfelelően fogalmazni!
Felhívnám itt a figyelmedet néhány gyakran elkövetett hibára, amire érdemes odafigyelned, hiszen Te is elvárod, hogy a partnered nagyszerű játékélményt nyújtson a számodra, így ez tőled is ugyanúgy megkövetelt!


❈❈❈


J vagy LY
Gyakori hiba, hogy eltévesztjük, melyiket kell használnunk a kettő közül. Talán az egyik leggyakoribb pedig a „muszáj” szó. Igen, ez pontos j :)
Ha nem vagy biztos egy szó helyesírásában, akkor használj helyesírás ellenőrzőt. :)

❈❈❈


Nincs olyan, hogy „oké”
Ez egy középkori fantasy világ, ahol nem igazán vannak külföldi szavak… mint például az angol okay szóból eredő oké… mivel, hogy Leerason nincsenek angolok. Ezzel gondolom most nem mondtam újat. ;) A lényeg, hogy bizonyos szavak megengedettek ilyen mértékben, feltéve ha színesítik, szépítik az írásodat! Például az a szó, hogy evidens – ez sem magyar eredetű, de egy szép szövegkörnyezetbe beleillik. Viszont, ha egy kérdésre azt válaszolja a karaktered, hogy „oké”… érzitek ugye, hogy mennyire nem odaillő?
Legyen ehelyett a válaszotok – a számos más lehetőség közül – teszem azt a „rendben”. Érzékeld mi az, ami igazán idegen és nem odaillő!

❈❈❈


Szóköz
A vesszők és pontok után ne hagyjuk el a szóközt, nem is helyes, nem is szép, összefolyik tőle a szöveg :) De ha már a szóköznél tartunk, ne felejtsük el a gondolatjelek után sem. Maradjunk ízlésesek! :)
Példa:
-Azt hiszem, ideje indulnunk!- ROSSZ
- Azt hiszem, ideje indulnunk! -

❈❈❈


Pontok és gondolatjelek
Mikor tegyünk pontot és mikor nem? Mondanom sem kell, hogy egy szövegben eleve nem tanácsos túl sok …-ot tenni, hiszen így olyan, mintha a karakter állandóan valami hatalmas filozofális válságban sóhajtozna.
Tehetünk ilyet, de ne öt szavanként!
Ennél is fontosabb viszont az egyszerű pont. Ha egy mondatot nem fejezünk be teljesen, mert azt egy gondolat vagy egy "történés" félbeszakítja, a játékban használatos jelek szerint ~ jellel, vagy *-al folytatjuk, nem feltétlenül kell pontot tenni, ugyanis így gondolattal és/vagy leírással folytatjuk a mondatot.
Felkiáltójel vagy kérdőjel esetében ki kell tenni az írásjelet, de pont esetében csak akkor, ha tényleg be is fejeződött a mondat. Ezt nevezzük központozásnak.

A fórumon használatos jelölésekkel példák:
- Azt hiszem, ideje indulnunk!
*Ezzel együtt pedig ő már mozdul is az ajtó irányába.* HELYES

- Indulhatunk?
*Karjait összefonja mellkasa előtt, és már útra is kel.* HELYES

- Ma már nem megyek sehova.
*Nagyot ásít és kinyújtóztatja végtagjait.* HELYES

Példák2:
- Azt hiszem, ideje indulnunk! *mondja sürgetően.* HELYES

- Indulhatunk? *kérdezi a többieket.* HELYES

- Ma már nem megyek sehova. *jelenteti ki, tagjait ropogtatva.* - Feküdjünk le aludni. HELYTELEN

Helyesen az utolsó:
- Ma már nem megyek sehova *jelenteti ki, tagjait ropogtatva.* - Feküdjünk le aludni. HELYES

Természetesen ezt az utolsó tanácsot nem fogjuk véresen komolyan venni, de nem árt, ha erre is odafigyeltek, mert olykor javíthatjuk és mindenek előtt szemelőtt tartjátok a többi dolgot, amit fentebb leírtam Nektek!

b) Mire jók az oldal funkciói?


Az oldalon, az IC topikokban (azaz játék helyszíneken) különböző funkciókkal fogsz találkozni.
Vannak, amiket mindig láthatsz, és vannak, amik speciálisan, egy-egy kaszthoz kötöttek (például: orgyilkosoknak a Fejvadászat funkció), na meg van olyan is, ami ideiglenes, olykor megjelenő majd eltűnő (például: a kereskedőknek kitalált "Karaván érkezett!" funkció) vagy a leendő események alatt esetlegesen megjelent plusz funkciók. (például: a Mágia Napjain megjelenő plusz funkció)
A funkciók használata kötelező abban az esetben, ha olyat szeretnél tenni az adott helyszínen, amit a funkció eleve lehetővé tesz. Például ha vásárolsz a Nimfában egy korsó sört, akkor azt nem csak le kell írnod, hogy kikéred, hanem ténylegesen meg is kell venned a funkción keresztül, a saját pénzedből!
És persze vannak funkciók, amiket nem is kerülhetsz el abban az esetben, ha valamit szeretnél elérni. Például ha fejlődni szeretnél, szintet lépni a kariddal és pontokat elosztani, akkor elengedhetetlen, hogy a kaszárnyában használd a gyakorlás funkciót, vagy nem harcos beállítottságúként a szentélyben a merengést.

A funkciókat csak akkor tudod használni, ha azon a helyszínen tartózkodsz, ahol az adott funkció van. Ez azt jelenti, hogy be kell írnod magad oda, hogy ténylegesen ott legyél a kariddal. Ez persze nem azt jelenti, hogy te éppen fejlődni szeretnél, amit a kaszárnyában tehetsz meg a gyakorlás funkcióval, ezért gyorsan összedobsz egy semmilyen, lófüttynyi kis hszt! Ettől még legyen szép és kerek, bőséges és kifejező!
Funkciókat csak első történetmenetedben használhatsz, azaz a fő játékodban! A második történetmenetedben, vagyis a második játékodban aszerint kell cselekedned, ahogyan a szabályzatban le van írva!

Itt, a Második történetmenetre vonatkozó rész

Tehát eszerint láthatod, hogy az első történetmenetedben használhatod csak a funkciókat - másodikban nem is tudod - ez pedig azért van, hogy miközben Te főszálon talán éppen kalandozol, mellékszálon ne tudj közben folyamatosan felfejlődni a kaszárnyában!
Nos, röviden és tömören ennyit tudnánk erről mondani, ha akad kérdésed, keress minket bátran! :)



c) Mit tegyek, ha nem találok játékostársat?


Én elsősorban szeretnélek ösztönözni arra Téged, hogy légy bátor, és kezdeményezz! Kommunikálj, keress társat, csatlakozz be egy játékba, amibe be lehet csatlakozni, vagy hirdess a játékostárs keresőben (ITT). Ha viszont nagyon nem megy, mert előfordulhat ez is, akkor fordulj hozzánk, a staffhoz!

Ha több ilyen játékos is összegyűlik, aki nem talál senkit, akkor párba osztjuk a játékosokat, és adunk egy kis kezdő témát, amivel valahol elkezdhetitek a játékot. Ez csak egy végső megoldás, hiszen nekünk is tengernyi dolgunk van a magánélet mellett csak az oldallal is, és amíg nem keseredtél már el teljesen, hogy csak nem sikerül az a játékkezdeményezés, addig próbálkozz, és légy bátor! Használd a játékostárs keresőt, hiszen ezért van! :) Meglátod, lehet mégis el fogsz kelni, és talán épp azzal a játékos társaddal fogsz új játékba, akivel azután folyamatosan játszani fogtok majd. :)


d) Kalandmesterek és kalandok


A Kalandmesterek azok a felhasználók, staff tagok, akik igyekeznek majd titeket mindenféle kalandba keverni, küldetésekre invitálni, vagy éppen csak kicsit belekavarni a hétköznapjaitokba.
Ez utóbbit akkor tehetik meg, ha Kalandor játékmódot választasz (ITT), ám akkor fel kell készülnöd rá, hogy nem csak a játékosokat, hanem a kalandmestereket illetően is bármikor történhet veled bármi! ;) Illetve ha veszélyes területre tévednél (amely fel van tüntetve majd az adott helyszínen) akkor szintén számíthatsz egy KM-re a nyakadban, akkor is ha vándor játékmódú vagy! :P Persze nem minden esetben.

A Kalandmesterek nem azért vannak, hogy mindenféle apró-cseprő ügyekkel keressétek őket, tehát ne akarjatok például mesélőt azért, mert unatkoztok. Ők nem erre vannak. Keress játszótársat! :D Ám ha olyan szituációt szeretnétek kijátszani (igen, inkább többen), amihez szükséges lehet - vagy egyenesen elvárt, mert olyan is van, például szelídítés - egy KM, akkor feltétlenül szóljatok egynek! (Kalandmesteri szabályzat)

Lesznek eleve meghirdetett kalandok, sőt, úgynevezett eventek is (lásd eggyel lentebb), amelyekre korlátozott, vagy éppen nem korlátozott számmal lehet majd jelentkezni. Ám kalandorként az is lehet, hogy úgy csöppensz bele egy kalandba, hogy nem is gondoltad volna. Legyél mindig nagyon óvatos, és jól fontold meg, hogy mit lépsz a karaktereddel, de maradj hű a jelleméhez! Létezik a karakterhalál nálunk, így könnyedén otthagyhatod a fogadat egy harcban vagy valamilyen küldetés alatt, ha úgy viselkedsz, ahogyan nem lenne javallott. Ám természetesen egyik kalandmester sem fog arra törekedni, hogy ez megtörténjen, biztosan próbálnak majd segíteni nektek, és belerázódni ezek menetébe, de vannak helyzetek, amikor már valóban nincs mit tenni, és a vége sajnos a karakter veszte. Ezért tényleg csináld minél ügyesebben! :)
Természetesen a kalandmesterek sem hibátlanok, de ahogyan ők is megadják a kellő tiszteletet a játékosok felé, így elvárt, hogy a játékosok is tiszteljék őket, főként, hogy arra szakítanak időt a szabadidejükből, hogy minket szórakoztassanak! Legyünk tekintettel egymásra, figyeljünk oda a másikra, ne feledjük el, hogy egy kalandban nem a mi karakterünk, hanem az egység és a történet a fontos, és egyszerűen csak szórakozzunk! S ha bármi gond adódna, azt egyszerűen beszéljük meg együtt, lássuk el tanácsokkal a kezdőket, kedvesen hívjuk fel a figyelmet egy esetleges hibára, és élvezzük a játékot! :)

Jelenlegi Kaladmestereink:
Anubis
Ananke
Cernunnos
Bastet



e) Rendezvények és küldetések


A fórumon időről időre, általában évszakonként egyszer - de ezt majd úgyis meglátjátok ;) - lesz majd egy nagyobb rendezvény, vagyis úgy szólván "event".
Minden egyes rendezvénynek meglesz a maga helye és ideje, egy idő után, ha jól fog működni, és tetszeni fog nektek, akkor pedig rendszeressé válnak majd, ez teljesen rajtatok fog múlni! ;)

Többféle event várható! Lesz olyan, amin csak vásárolni fogtok tudni, amellett, hogy szépen le lesznek írva a körülmények, viszont olyan dolgokat vásárolhattok, majd, amikkel talán teljesen egyedivé tehetik majd a karaktereiteket!
Lesznek eventek, amelyeken különféle versenyekre lehet majd jelentkezni, s ezeket szerepjátékosan, kalandokban kijátszani, jutalmakért vagy hírnévért (esetleg is-is) cserébe! Lehet, hogy ez a verseny egyszer a harcosoknak fog kedvezni, ám máskor talán éppen a bárdoknak. Ám ezek is lehetőséget fognak adni arra, hogy valaki bekerülhessen a Legendás Leerasik közé, és valamiféle olyan címet, azaz titulust is kaphasson, amiről majd bárki megismerheti, akivel csak találkozik az utcán! Nem lesz könnyű ezeket a címeket megszerezni, de nem is lehetetlen!

Ezek mellett lesznek persze kifejezetten a játékosok számára is meghirdetett apróbb játékok, többnyire dreelért cserébe, ám ezek már függetlenek lesznek magától a világtól, tehát karikon/játékon kívülinek tekinthető.

A kifejezetten meghirdetett küldetések pedig majd a Vándorok Terén lesznek elérhetőek, a hirdetés funkció alatt. Itt a Kalandmesterek adják majd fel az elvállalható küldetéseket, ők válogatják ki a jelentkezőkből azokat, akiket felfogadnak rá, s egy-egy rövidebb vagy hosszabb kalandban le is mesélik ezeket a vállalkozó szellemű hősjelölteknek. Ne féljetek majd elvállanli ilyen kalandokat, hiszen lesznek egyszerűbbek is, ha éppen nem mertek vállalkozni valami nagyobbra. Persze utóbbiakért több jutalom is járhat, ám jóval nagyobb lehet a veszély, vagy hosszabb a történet.
Arra majd azért figyeljetek oda, hogy ne vigyétek túlzásba a jelentkezéseket az ilyen hirdetett küldetésekre, hagyjatok teret másoknak is! Persze erre majd a kalandmesterek is megpróbálnak odafigyelni.



g) Kérdésem vagy problémám van


Amennyiben kérdésed vagy problémád van, itt találhatod az ebben az esetben használható topicot:
Problémák
Bátran keresd fel az OC fórumon az ötleteldéket, használd a különböző játékos topikokat, és szívesen várjuk tőletek a privát üzeneteket, vagyis a csarákat is! Persze ez utóbbiaknál a türelmeteket fogjuk kérni, sőt már kérjük is előre, hiszen lehetséges, hogy egy nap majd annyi csara fog érkezni nekünk, hogy talán nem tudunk válaszolni az üzenetedre azonnal, talán csak a következő nap!

Kérheted mentorok segítségét is, akik szívesen válaszolnak Neked a kérdéseidre, segítenek belerázódni a játékba. Az M jelzésről felismerheted őket, amely a rangjuk mellett található. Ők nem staff tagok, hanem az oldal régi, tapasztalt játékosai, akik vállalták, hogy szívesen foglalkoznak a többi játékossal, ezzel segítve a staff munkáját.

A Staffsegédek is állnak rendelkezésedre, ami a segítséget illeti. Hogy ők kicsodák, arról a GYIK-ben olvashatsz bővebben! Jelenlegi Staffsegédeink:
Aurora
Kronosia

A Kalandmestereket is bátran keresheted, ha komolyabb témában szeretnél kiokosodni:
Anubis
Ananke
Cernunnos
Bastet

Amennyiben staff segítséget szeretnél, ha már végképp nincs más, akkor íme a listánk:
Divus - Adminisztrátor
Invictus - Adminisztrátor
Hephaistos - Moderátor



5.) Ajánló


Hogy könnyedebben felvehesd a világ hangulatát és ritmusát. :)

Filmek és sorozatok:

Minden korosztálynak:
- A Hobbit trilógia (film)
- A Gyűrűk Ura trilógia (film)
- Sárkányszív (film)
- A hős legendája (sorozat)
- Levél a királynak (sorozat)

18 éven felülieknek:
- Beowulf (film)
- Trónok Harca (sorozat)
- Vaják (sorozat)
- Vikingek (sorozat)
- Fekete vitorlák (sorozat)

❈❈❈


Könyvek:
- J.R.R. Tolkien: Gyűrűk Ura trilógia
- George R.R. Martin: Tűz és Jég dala sorozat
- Andrzej Sapkowski: Vaják sorozat
- Stephen King: A sárkány szeme
- John Caldwell: Elf mágia
- Patrick Rothfuss: A királygyilkos krónikája
- George R.R. Martin: A Hét Királyság lovagja
- Izzó parázs - Fantasy antológia

Ezen filmek, sorozatok és könyvek mind közrejátszottak abban, hogy Leeras világa létrejöjjön!
„A régi ötletek néha újakat is szülhetnek. Az új ötletek viszont mindig a régiekre építkeznek.”
//Steven Johnson//


© Leeras Legendája 2018-2020 │ Minden jog fenntartva.
Általános felhasználási feltételek