A mágusok a tudományos kasztok közül a legkülöncebbek. Nem olyan zseniálisak, mint a tudósok, és nem olyan megszállottak, mint az alkimisták, de valahogy mind a kettőből van egy kicsi belőlük. De ez nem is csoda, hiszen gyakorlatilag természetfeletti dolgokkal foglalkoznak, és olyan elképesztő hatalmat birtokolhatnak, amilyenről más álmodni sem merne. Ezért kicsit minden mágus más és másmilyen, már csak a mágiaágától függően is. (Lásd itt: Mágia)
A legtöbb mágusnál már gyerekkorukban megmutatkoznak a mágikus képességek. így ők többnyire ilyenkor mágusiskolákba mennek, mesterek tanítják őket, hogy kiaknázhassák képességeiket, és az alapok megtanulása után mágiaágukat fejlesszék. Vannak azonban ritkább esetekben olyanok is, akiknél később mutatja meg magát a tehetség, és nem akarnak beköltözni egy iskolába sem… ám mesterre minden esetben szükségük van, így fel kell keresniük legalább egy tapasztalt varázslót, aki segítségükre lehet a tanulásban.
Az iskolák minden mágust bejegyeznek és nyilvántartanak, legyenek bárhol a világban, hiszen valahol az ő felelősségük alá tartozik mindenki, aki kicsit is űzi a mágiát. A bejegyzetlen mágusok többnyire törvényen kívüliek is egyben, és őket nem látják szívesen a nagyvárosokban sem. A bejegyzett mágusokról ugyanis tudni lehet, hogy milyen mágiaághoz értenek, mekkora a hatalmuk, mennyire jelenthetnek veszélyt esetlegesen a társadalom számára, és, hogy ki tanította őket. A bejegyzetlenek ezzel szemben azok, akikről semmit nem lehet tudni, valahol így szabadabbak, de veszélyesebbek is, és ha lebuknak, még börtönbe is zárhatják őket, ráadásul bejegyzetlenül nem vehetnek részt egyetlen mágustusán sem.
Mágusként érdemes időről időre ellátogatnod majd Treh’Cen’Athba, hiszen ott rengeteg lehetőséged van rá, hogy kibontakoztathasd tehetségedet, gyorsabban fejlődj, küldetésekre mehess a tanács segítségével, és hírnévre tehess szert ezáltal, melynek hála keresett mágussá válhatsz, aki egy napon talán – szintén a tanács jóvoltából – taníthat is majd másokat.
Valamint nem tanács, inkább kérés itt: kérünk, tüntesd fel a külső leírásodban mindenképpen, hogy milyen színű máguskövet hordasz és pontosan hol!
Mágiaismeret, Tanulás, Nyelvismeret
Az ő kasztjuk képes egyedül arra, hogy (karakterkészítésnél választott) mágiaágat is tanuljon. Minden más kaszt csak az alap varázslatokat tudja megtanulni, azokat is nagyon nehezen, míg a mágus a saját ágában is kiteljesedhet.
Minden mágiaágnál más:
Nekromanta - Feltámadás - A nekromanta 20 méteres körzetében lévő, egy hétnél nem régebbi, felszínen lévő tetemek (max (11-mágiakvalitás)/2 db, lefelé kerekítve) felállnak, és akaraterő/3 körig (kerekítve) a nekromanta irányítása alá kerülnek. A feltámasztott szimelek a nekromanta fizikai értékeivel bírnak, az állatok viszont olyan veszedelmesek, amilyenek életükben voltak.
Vérmágus - Vérkötelék - A vérmágus a saját vérébe mártja fegyverét, közben elmond egy igét, aminek hatására a fegyver által legközelebb megsebzett áldozat a vérmágus minden további sérülését szintén elszenvedi, amíg (11-mágiakvalitás)*2 méteres közelében marad. Eltávolodáskor ez a kapocs megszakad, ezután már nincs hatása akkor sem ha ismét közel kerülnek. Egyszerre egy célponton használható, a mágusnak kezében kell fognia a fegyvert akkor, amikor megsebzi vele az áldozatát.
Elemi mágus - Szimbiózis - Az elemi mágus saját elemétől függően képes:
Tűz: (11-mágiakvalitás) körön át nem okoz kárt benne(sem felszerelésében) a tűz (sem elemi, sem mágikus formája). Ezen kívül kétszer olyan jól viseli az azonnali sérülést nem okozó meleget, mint mások, ez utóbbi képessége mindig jelen van.
Víz: (11-mágiakvalitás) körön keresztül képes vízben (vagy bármilyen víz alapú folyadékban) is lélegezni, és ezen időtartam alatt saját magát és felszerelését azonnal megszárítani (feltéve hogy már nincs vízben). Ezen kívül kétszer olyan jól viseli az azonnali sérülést nem okozó hideget, mint mások, ez utóbbi képessége mindig jelen van.
Föld: Egy körön át ereje akaratereje+1 szinttel lesz egyenlő, ő maga pedig mások által gyakorlatilag mozdíthatatlanná válik.
Levegő: Egy körön át gyorsasága mágiaérzéke+1 szinttel lesz egyenlő, és ebben a körben képes egyetlen alkalommal akár ötször akkorát ugrani, mint normális esetben.
Hajnalmágus - Öngyógyítás - A hajnalmágus képes azonnal észlelni minden rá ható negatív hatást (méreg, átok stb.), és ezek fele olyan hatásosak vele szemben. Folyamatosan aktív képesség.
Szürkemágus - Duplikáció - A mágusból egy nem akadályozott irányban kiszakad a tökéletes másolata, aki engedelmeskedik a varázsló gondolatainak. A másolat 5-(mágiakvalitás/2) körig (lefelé kerekítve) valóságos, varázsláson kívül mindenre képes amire a mágus. Ez idő elteltével további 2 körig már csak illúzió, bárkivel való érintkezés hatására szertefoszlik, a környezetét befolyásolni ekkor már nem tudja.
Druida - Beolvadás - A druida el tud rejtőzni a természetben, szinte eggyé válik a környezetével. Ezt (11-mágiakvalitás) körig tudja fenntartani, feltéve hogy mozdulatlan marad. Ilyen formájában őt érzékelni kizárólag mágiával lehetséges. Mindenképpen megfelelő méretű élő növényzetre van szükség a varázslathoz.
Mindegyik képesség naponta (legalább 8 óra nyugodt alvás) egyszer használható, kivéve ahol máshogy írja.